مدیران برای برپایی نماز در ادارات دولتی اهتمام داشته باشند
کد خبر: 4030025
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

مدیران برای برپایی نماز در ادارات دولتی اهتمام داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدیران باید در مجموعه‌های مدیریتی خود نماز را برپا بدارند، در هر مجموعه‌ای که نماز در آن برپا باشد به تعبیر خداوند مدیر و افراد آن مجموعه افراد عاقل و خردمندی هستند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، 30 دی در جلسه اخلاق ویژه مدیران ادارات کل استان اظهار کرد: خداوند در آیات 19 تا 24 سوره رعد مطالبی را بیان می‌کند که قابل تامل و توجه است، خداوند در فرهنگ قرآن کسانی را که ایمان آورده و اعتقاد داشته باشند زنده می‌داند و کسانی که ایمان نداشته باشند را مرده خطاب می‌کند.

وی افزود: در تعابیر دیگر خداوند کسانی را که ایمان آورده‌اند بصیر و بینا و کسانی که ایمان و اعتقاد ندارد را کور و نابینا خطاب می‌کند، مراد از نابینایی در قرآن نابینایی دائمی بوده و به این مفهوم است که چشم بصیرت نداشته و حقایق را نمی‌بیند و نمی‌اندیشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: فرق شاخص انسان با حیوانات در قدرت اندیشه و تفکر بوده لذا بزرگ‌ترین خصیصه انسان قدرت تفکر و اندیشه است که اگر کسی این خصیصه را از دست دهد از جایگاه انسانی خارج و به جایگاه حیوانی می‌رسد.

وی عنوان کرد: خداوند در این خصوص در قرآن می‌فرماید: انسان‌هایی که از قوه ادراک، اندیشه و تفکر استفاده نمی‌کنند همانند حیوانات بوده بلکه از حیوانات پایین‌تر هستند.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: خداوند در قرآن کریم ویژگی های «اولوالالباب» یا صاحبان خرد را بیان می‌کند لذا انسان می‌تواند با محک زدن خود با این ویژگی‌ها میزان خرد و اندیشه خود را حساب کند، از جمله اوصاف «اولوالالباب» وفای به عهد و میثاق الهی است که خداوند در ابتدای خلقت از انسان عهد گرفته که از شیطان تبعیت نکند.

وی عنوان کرد: دیگر صفت صاحبان خرد محکم کردن ارتباط با مردم که خداوند دوست دارد مانند صله ارحام، محبت، کمک به یکدیگر و احسان و نیکی، لذا اهل خرد دوستی و محبت را در جامعه تقویت می‌کنند.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: خشیت الهی و خوف از حساب بد در روز قیامت قلب اهل خرد را کاملا احاطه می‌کند لذا کسی که خوف و خشیت الهی را در دل دارد صاحب خرد و عقل بوده و یکی دیگر از ویژگی‌های اهل خرد و اندیشه صبر است و ایمان بدون صبر مانند انسان بدون سر بوده که ارزش چندانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دیگر ویژگی صاحبان خرد برپا داشتن نماز است به این مضمون که نماز در محیط اطراف این اشخاص به عملی محوری تبدیل می‌شود لذا مدیران باید در مجموعه‌های مدیریتی خود نماز را برپا بدارند، در هر مجموعه‌ای که نماز در آن برپا باشد به تعبیر خداوند مدیر و افراد آن مجموعه افراد عاقل و خردمندی هستند.

انتهای پیام
captcha