حماسه مردم ارومیه در ۲ بهمن ۵۷ ثبت ملی شود
کد خبر: 4030149
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

حماسه مردم ارومیه در ۲ بهمن ۵۷ ثبت ملی شود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حماسه ۲ بهمن، سال‌روز آغاز قیام مسلحانه مردم ارومیه به رهبری مجاهد نستوه حجت‌الاسلام غلام‌رضا حسنی بوده و باید تلاش شود این روز در سطح ملی ثبت شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی، امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۲ بهمن، آغاز قیام مسلحانه مردم ارومیه بر علیه رژیم طاغوت در مسجد دادخواه ارومیه اظهار کرد: حماسه ۲ بهمن سال‌روز آغاز قیام مسلحانه مردم ارومیه به رهبری مجاهد نستوه حجت‌الاسلام غلام‌رضا حسنی بوده و باید تلاش شود این روز در سطح ملی ثبت شود.

وی افزود: ۲ بهمن جزو نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی در آذربایجان‌غربی است که به سرعت در مناطق مختلف کشور تسری یافت،  این حماسه باید زنده نگه داشته شود و رشادت‌های این روز در سطح منطقه و کشور بازگو شده و به آن پرداخته شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۲ بهمن باید ثبت ملی شود و با پیگیری‌های نمایندگان مردم ارومیه در مجلس می‌توان این مساله را حل و فصل کرد.

وی با اشاره به جایگاه آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ظرفیت مرزی و توجه به بخش معادن به عنوان پیشران توسعه استان مدنظر است تا ایجاد اشتغال و درآمد در سطح استان فعال شود، آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های خوبی دارد و تعامل خوبی نیز بین مدیران در سطوح مختلف برقرار است تا شاهد رونق و توسعه اقتصادی باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مرحوم‌ حسنی خالق حماسه ۲ بهمن بوده و شخصیتی بزرگ هستند و باید نام و یاد ایشان زنده نگه داشته شود، راه مرحوم حسنی ادامه دارد و این مردم همچنان پای هدفی هستند که ضدتبعیض و ضد فساد باشد.

وحید جلال‌زاده افزود: مردم باید همیشه پای کار باشند و مسئولان نیز در خدمت مردم هستند و برادرانه در راستای توسعه کشور تلاش می‌کنیم، دولت و مجلس دست به دست هم دادند تا در چله دوم انقلاب شاهد افتخارات بزرگی باشیم.

وی گفت: مردم پشتوانه این انقلاب هستند و باید در این برهه نیز در صحنه باشند و شاهد ایرانی مقتدر باشیم.

انتهای پیام
captcha