حماسه ۲ بهمن مردم ارومیه برای جوانان تبیین شود
کد خبر: 4030312
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

حماسه ۲ بهمن مردم ارومیه برای جوانان تبیین شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه حماسه 2 بهمن 1357 یک رویداد بی‌نظیر در تاریخ انقلاب آذربایجان غربی بود گفت: تبیین این وقایع تاریخی انقلاب به نسل جدید لازم و ضروری است.

منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیحجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن حماسه مردم ارومیه در 2 بهمن 1357 اظهار کرد: در آن روز مردم به رهبری مرحوم حسنی قیام مسلحانه‌ای را علیه رژیم پهلوی آغاز کردند که تا آن روز یک اتفاق بی‌سابقه در کشور بود.

وی افزود: رژیم شاه برای مقابله با اعتراضات مردمی تانک‌ها را به خیابان‌ها آورده و مردم را به توپ بست و از آنجایی که مسجد اعظم، مکان تجمع معترضان بود گنبد این مسجد نیز مورد هدف توپ تانک قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: حماسه 2 بهمن در ارومیه به مانند انقلاب سه رکن اساسی داشت که مردم، رهبری و مکتب از جمله این ارکان هستند. مبنای حرکت مردمی به رهبر علما و امام خمینی(ره)، مکتب است که عدالت‌طلبی، مبارزه با استکبار، رفع فقر، ایستادگی و ولایت‌پذیری از همین مکتب نشئت می‌گیرد.

امامی خاطرنشان کرد: هرگاه به این سه رکن انقلاب لطمه‌ای وارد شود روند رو به رشد آن متوقف شده و اهداف آن محقق نخواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: حماسه 2 بهمن یک رویداد بی‌نظیر در تاریخ انقلاب آذربایجان غربی بوده که استمرار راه شهیدان و علمای این روز و تبیین این وقایع تاریخی انقلاب به نسل جدید لازم و ضروری است.

انتهای پیام
captcha