رسانه‌های گمراه‌کننده ابزار گسترش تروریسم فرهنگی‌اند
کد خبر: 4038375
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
در اولین کنفرانس عراق مطرح شد؛

رسانه‌های گمراه‌کننده ابزار گسترش تروریسم فرهنگی‌اند

دبیر کل آستان مقدس امام حسین(ع) تأکید کرد: رسانه‌های گمراه‌کننده کننده و شبکه‌های اجتماعی منفی‌باف خطر بزرگی برای ارزش‌ها و دین و ابزار گسترش تروریسم فرهنگی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از کربلا تی وی، صحن حرم امام حسین(ع) از دیروز سه‌شنبه، سوم اسفند شاهد برگزاری نخستین کنفرانس ملی مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی است که به همت دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) و با همکاری طرف‌های رسمی و دانشگاهی برگزار شده است.

این کنفرانس با مشارکت 117 مقاله پژوهشی در محورهای متعدد به مدت دو روز ادامه خواهد داشت که شامل مسائل امنیتی، فکری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره است که همه آنها از طریق جلسات پژوهشی مورد بحث قرار می‌گیرند.

حاج حسین رشد العبایجی، دبیر کل آستان مقدس امام حسین(ع) طی نطقی در این مراسم گفت: آنچه می‌خواهیم از طریق این کنفرانس بر آن تأکید کنیم، این است که انحراف عقیدتی و تروریسم تکفیری خطرناک‌ترین انواع تروریسم است که باید به هر طریق با آن مقابله و مبارزه کرد.

وی افزود: رسانه‌های منفی و گمراه‌کننده و رسانه‌های اجتماعی به خطر بزرگی برای فرهنگ، ارزش‌ها و دین ما تبدیل شده‌اند، زیرا یکی از ابزارهای گسترش تروریسم فرهنگی است که به دنبال تغییر نظام اخلاقی جامعه ما، تحریف آن و جهت‌دهی به آن به سمت پرتگاه‌های سقوط است.

العبایجی تأکید کرد: دولت، سازمان‌ها و نهادهای دینی  و اجتماعی با ارائه خدمات اساسی به مردم، مسئولیت بزرگ دینی و اخلاقی بر عهده دارند و نهادهای اجتماعی و دینی هم باید  با همبستگی و هدایت خانواده برای تحکیم پیوندهای روابط خانوادگی تلاش کنند، زیرا آنها هسته‌های اصلی ساختن اجتماع و حفظ آن از جریان‌های تکفیری انحرافی است.

دبیر کل آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: مفاهیم تروریسم در عصر مدرن متفاوت بوده و آثار منفی گوناگونی از آن در تمامی سطوح ظاهر شده و کشورها و جوامع را تهدید کرده است و عراق یکی از برجسته‌ترین کشورهایی بود که با درایت و شجاعت نظامی با این جریانات فکری انحرافی مقابله کرد.

وی افزود: فرزندان عراق از نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در زمان مناسب ندای مرجعیت در فتوای جهاد کفایی را لبیک گفتند تا صدای امام حسین(ع) بازگردد و پیروزی به دست آید و بدین ترتیب با جانفشانی‌های بسیار و ریختن خون‌های پاکشان از خاک و ناموش کشورشان دفاع کردند.
العبایجی در پایان ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس با نتایج و توصیه‌های کارآمد و عملی برای خلاصی از تروریسم و تروریست‌ها و خشکاندن منابع و حامیان مالی آن همراه شود و از این تاریخ و مصیبت‌هایی که کشور عزیزمان از سر گذرانده است، همه عبرت‌ها و تجربیات را گرفته و در رویارویی با دشمنان با مواضع یکپارچه  برای ساختن، پیشرفت و شکوفایی عراقی آباد، امن و قوی بر یک کلمه مشترک تلاش شود.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق هم طی نطقی در این مراسم تأکید کرد که فتوای جهاد کفایی مرجع عالیقدر شیعه در عراق آغازی برای توقف گسترش داعش در همه منطقه بود.

وی با بیان اینکه تروریسم و ​​افراط‌گرایی محصول القاعده و داعش نیست، گفت: امام حسین(ع) نیز قربانی افراط‌گرایی و تروریسم بود.

مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به اینکه فتوای جهاد کفایی سرآغازی برای توقف گسترش داعش و حرکت آن به سوی کل منطقه بود، افزود: عراقی‌ها از هر قوم و مذهبی به فتوای مرجعیت لبیک گفتند و با جانفشانی‌های آنها پیروزی حاصل شد.

الاعرجی با بیان اینکه تروریسم همچنان یک خطر واقعی است، گفت: برگزار شدن نخستین کنفرانس مبارزه با افراط‌گرایی و ترویسم پس از سال‌ها پیروزی بر داعش و در مکان مقدسی در محضر امام حسین(ع) اتفاقی بزرگ و مبارک است.

 

انتهای پیام
captcha