اعلام برنامه‌های صدا و سیما آذربایجان غربی در ماه رمضان
کد خبر: 4046349
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

اعلام برنامه‌های صدا و سیما آذربایجان غربی در ماه رمضان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی تشریح برنامه‌های صدا و سیمای آذربایجان‌غربی از پخش برنامه‌هاي رمضان عطری، سحرزمزمه سي، ترتيل خواني قرآن کریم، سخنرانی شب‌هاي رمضان در سیما، ائوره ک لر باهاری و برنامه دعا، سحر، اجابت در صدا خبر داد.

اعلام برنامه‌های صدا و سیما آذربایجان غربی در ماه رمضانمسعود مجرد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی در مورد برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در ایام ماه مبارک رمضان رمضان اظهار کرد: صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با برنامه‌های متنوع معنوی همراه با مخاطبان به استقبال ماه ضیافت الهی می‌رود و برنامه‌هاي رمضان عطری، سحرزمزمه سي، ترتيل خواني قرآن کریم، سخنرانی شب‌هاي رمضان در سیما، ائوره ک لر باهاری و برنامه دعا، سحر، اجابت در صدا از برنامه هاي ماه ميهماني خدا است كه هر روز به‌صورت زنده بر روي آنتن مي رود.

وی افزود: برنامه «رمضان عطری» ویژه افطار ماه مبارک رمضان از سیمای آذربایجان‌غربی است که به تعداد 30 برنامه 60 دقیقه‌ای از ساعت 19 به تهیه کنندگی حسین جنگجو به‌صورت زنده از سیمای استانی پخش می‌شود و این برنامه با آیتم‌های مختلف به بیان فضیلت‌های ماه مبارک رمضان با حضور کارشناسان مذهبی، بررسی محتوای دعای روز و آداب و رسوم این ماه در استان می‌پردازد که شامل بحث کارشناسی، تواشیح، تغذیه در ماه رمضان، احکام رمضان، دعای روز، گزارش و مناجات و ادعیه است.

مجرد بیان کرد: این برنامه با هدف ایجاد فضای معنوی به ترویج اخلاق و فعالیت‌های خیریه، کمک‌های مومنانه، قناعت و انفاق و از خودگذشتگی، آداب روزه‌داری، عمق بخشی به فرهنگ دینی در جامعه می‌پردازد و با توجه به مناسبت‌های موجود در ماه میهمانی خدا آیتمی جهت پرداخت به موضوع خیرین، آزادی زندانیان، اطعام ایتام و گزارش از خیرین شهرستان‌ها، دستگیری از نیازمندان در ویژه برنامه افطاری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: «سحرزمزمه سی» برنامه ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان است که به‌مدت 50 دقیقه قبل از اذان به تهیه کنندگی داود سلیمانپور تولید و پخش می‌شود و این برنامه می‌کوشد در خصوص آداب روزه‌داری، مسائل مختلف مذهبی، اعتقادی و پزشکی قابل طرح در ماه رمضان با حضور کارشناسان، اطلاعات لازم را قبل از اذان صبح برای روزه‌داران ارائه کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سيماي استان برنامه سخنرانی شب‌هاي رمضان را هر روز به‌مدت 30 دقيقه، سخنراني‌هاي مساجد مختلف شهر به تهيه كنندگي جلیل اسماعیل زاده سخنرانی علما را ضبط و پخش خواهد كرد و «جمع خواني قرآن كريم» نيز به تهیه کنندگی محمدرضا همتی هر روز از ساعت 17:45 به مدت 60 دقيقه به طور زنده از شبكه استاني صدا و سيما پخش مي‌شود.

وی گفت: ويژه برنامه شب‌هاي قدر نيز در لیالی پرفیض قدر به‌صورت زنده با پخش دعاي جوشن كبير، سخنراني، مناجات، هم‌خواني پخش خواهد شد.

مجرد با اشاره به ويژه برنامه‌هاي راديويي عنوان کرد: صداي مركز آذربايجان‌غربي نيز به مناسبت فرارسيدن ماه مبارك رمضان با بهره‌گيري از ظرفيت راديو نما جهت ارتباط دو سويه با مخاطبان برنامه‌هاي ويژه‌اي تدارك ديده که شامل؛ برنامه راديويي «ائوره ک لر باهاری» به‌مدت 90 دقيقه ويژه افطار ماه مبارك رمضان است كه از ساعت 18:30 به‌صورت زنده پخش مي‌شود.

وی یادآور شد: اين برنامه در قالب ترکیبی نمایشی به تعداد 30 برنامه به تهيه كنندگي زهرا محمدی تهیه مي‌شود و سعي در ترويج فرهنگ و اخلاق اسلامي دارد و گزارش، نمايش، تفسير آيات و دعاي روز، احكام رمضان، مباحث اخلاقي، مصاحبه با خيرين، پاسخ به سوالات شرعي ماه رمضان و تماس‌هاي مردمي از بخش‌هاي اين برنامه است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ارتقاي دانش مذهبي و تعلقات نسبت فرهنگ اسلامي، ترويج دورهمي زمان افطار و آشنايي با تكاليف ديني، ايجاد انگيزش و التزام به آداب رمضان از اهداف برنامه محسوب شده و شبكه راديويي چي چست نيز براي سحر ماه مبارك رمضان برنامه ( دعا، سحر، اجابت) را به‌مدت 70 دقيقه قبل از اذان صبح به تهيه كنندگي مجتبی سعیدی به‌صورت توليدي  پخش مي‌كند.

وی ادامه داد: اين برنامه به منظور ايجاد فضايي معنوي تهيه شده و تلاش مي‌كند با حضور كارشناسان مذهبی ثمرات خودسازي و فضائل اخلاقي در اين ماه را تبيين کند و رمضان در كلام و انديشه امام (ره) و رهبري، اهميت مناجات و شان نزول آيات، تغذيه در رمضان، صحيفه سجاديه، تواشيح و اشعار عرفاني از بخش‌هاي اين برنامه است.

مجرد بیان کرد: معاونت خبر مركز آذربايجان‌غربي در ايام ماه مبارك رمضان گزارش‌هاي خبري با موضوع غبار روبي مساجد، آداب و رسوم محلي رمضان، رمضان در مرز، رمضان در ميان عشاير، طرح اكرام ايتام، شب‌هاي قدر، ميلاد امام حسن(ع)، عيد فطر تهيه و در بخش‌هاي مختلف خبري پخش خواهد کرد.

وی افزود: برگزاري پویش افطاری ساده، بارگزاری ترتیل 30 جزء قرآن کریم در وب سایت و صفحه اختصاصی مرکز، تولید و انتشارموشن گراف احکام روزه، تولید و انتشار پوسترهای ویژه تغذیه در ماه مبارک رمضان، انتشار و تولید حدیث‌های ویژه رمضان، تولید و پخش ویدیو کلیپ از تصاویر ارسالی به پویش  افطاری ساده، تقطیع و بازتولید برنامه‌های شبکه استانی با موضوع رمضان، بازتوليد مستندهاي كوتاه و انعكاس آن در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي از اقدامات معاونت فضاي مجازي مركز است.

انتهای پیام
captcha