برگزاری مراسم انس با قرآن در پارک‌ها و مزار شهدای آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4046895
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

برگزاری مراسم انس با قرآن در پارک‌ها و مزار شهدای آذربایجان‌غربی

مسئول اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در ماه مبارک رمضان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در نظر دارد مراسم انس با قرآن را در پارک‌ها و مزار شهدا برگزار کند تا حال و هوای معنوی بیشتری در این مکان‌ها ایجاد شود.

حجت‌الاسلام حمید رحیم‌دخت، مسئول اداره قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی 16 فروردین در نشست ماهانه با مدیران این اداره‌کل اظهار کرد: ولایت، حقیقت فطرت بشری بوده و انبیای الهی یک دین واحد را به مردم تبلیغ کرده‌اند و هر کدام از آن‌ها شرایع مختلفی را برای این امر اتخاذ کرده و دین مبین اسلام مثل یک آب جاری بود که از خلقت بشر وجود داشت و پیامبران آن را قدم به قدم به مردم تبیین و رسول مکرم اسلام آن را تکمیل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: روح اصلی ادیان الهی یکی بوده و ممکن است در شکل‌های مختلف خود را نشان دهد و خداوند با وضع دین می‌خواهد انسان را با نرم‌افزار بیرونی تطبیق دهد و اگر ما توانستیم فطرت خودمان را با آن نرم‌افزار بیرونی تطبیق دهیم سعادتمند و به حد اعلای رشد خواهیم رسید و در غیر این صورت انسان به موجودی تبدیل می‌شود که بر خلاف جریان عالم حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: انسان مبتلای به گناه در این عالم به یک سلول سرطانی تبدیل می‌شود و برای این‌که به زندگی خود دوام بدهد از بقیه نیز بهره‌کشی می‌کند و نتیجه آن به وجود آمدن نظام طبقاتی شده و این تفکر و حرکت محکوم به فنا است و اگر انسان این را درک می‌کرد که حرکت منفی او در این نظام منجر خواهد شد که بعد از مدتی کل عالم فلج شود، اقدام به این امر نمی‌کرد.

حجت الاسلام امامی بیان کرد: توجه کردن به اوامر و نواهی خداوند متعال به نفع خود انسان بوده و موجب رشد بشر می‌شود و ماه رمضان فرصتی است که انسان این را متوجه شود که اوامر و نواهی الهی برای در مدار قرار گرفتن او محسوب می‌شود.

وی گفت: قرآن کریم کتاب بی‌نظیر الهی بوده و حقایق قرآن امروز نیز برای بشر فوق‌العاده است و در طول ۱۴۰۰ سال گذشته، قرآن انسان‌ها را به تحدی فرا می‌خواند و کسی قدرت ندارد مثل آن را بیاورد و نظم و ترتیب موجود در قرآن، آن را بی نظیر می‌کند و این معجزه الهی امروز در دست ما است و اگر انسان می‌خواهد خود را بشناسد باید خود را به قرآن عرضه کند و وقتی در این بهار الهی انسان نتوانست شکوفه بزند باید بداند خود دارای اشکال است.

حجت‌الاسلام حمید رحیم‌دخت، مسئول اداره قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در این مراسم اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن جامعه آرمانی را ترسیم و راه رسیدن به آن را نیز برای انسان نشان داده و تنها راه وصول به سعادت رجوع به قرآن و خواندن و تلاوت این کتاب الهی ثواب و اجر اخروی دارد اما کافی نیست.

وی افزود: حرکت قرآنی یک جامعه و مردم، فقط تلاوت آن نیست و جامعه‌ای رنگ و بوی قرآنی دارد که تمام رفتار و اعمال آن الهی باشد و ورود اداره قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی به حوزه‌های علمیه و برگزاری دوره‌های آموزشی و جشنواره قرآنی در نوع خود بی‌نظیر بوده و اهداف از این نیز سوق دادن مدارس علمیه به سمت و سوی قرآنی است.

حجت‌الاسلام رحیم‌دخت بیان کرد: با نیروهای مسلح تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده و دوره‌های قرآنی برای آن‌ها برگزار شده و در ماه رمضان در همه یگان‌ نیروهای مسلح محافل اُنس با قرآن برگزار می‌شود و در ایام غیر ماه مبارک هم هر پنج شبه این جلسات دایر است.

وی ادامه داد: سال‌های قبل در برخی مساجد جمع‌خوانی وجود نداشت اما امسال در بیش از 100 مسجد در آذربایجان‌غربی محافل انس با قرآن برگزار می‌شود و موسسه یاسین که از اداره کل تبلیغات اسلامی مجوز دارد بزرگترین جمع‌خوانی قرآن را در مصلای امامی خمینی(ره) ارومیه برگزار می‌کند و در حسینیه علی بن موسی‌الرضا(ع) و مساجد لطفعلی‌خان، علی بن‌ابی طالب ویژه بانوان، نرجس خاتون و دیگر مساجد این شهرستان نیز جمع‌خوانی و محافل انس با قرآن دایر است.

مسئول اداره قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی در نظر دارد مراسم انس با قرآن در پارک‌ها و کنار مزار شهدا برگزار کند و در ارومیه سه خانواده شهید قرآنی وجود دارد و دیدار با آن‌ها در ایام ماه رمضان و تجلیل از فعالان قرآنی ارومیه و خوی از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی محسوب می‌شود.

وی گفت: آذربایجان‌‌غربی با سه کشور مسلمان همسایه است و این استان این ظرفیت را دارد که دیگر کشورها را از لحاظ قرآنی پوشش دهد و اگر دستگاه‌های متولی امور فرهنگی همکاری کنند می‌توانیم به کشورهای دیگر نیز قرای قرآن اعزام کنیم و اثرگذار باشیم.

انتهای پیام
captcha