دشمن با ترور روحانیت عجز و ذلت خود را نشان می‌دهد
کد خبر: 4047408
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

دشمن با ترور روحانیت عجز و ذلت خود را نشان می‌دهد

استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: ترور ناجوانمردانه روحانیون و افراد تاثیرگذار نشانگر عجز دشمن از مقابله با تفکر ناب اسلام است و وقایع اخیر نشان داد که دشمن به شدت خشمگین شده و سعی دارد با حرکات از پیش طراحی شده آشوب ایجاد کند.

حجت‌الاسلام ناصر محرر، استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر محرر، استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌غربی،  17 فروردین در مراسم گرامیداشت شهید حجت‎الاسلام محمد اصلانی اظهار کرد: ترور ناجوانمردانه روحانیون و افراد تاثیرگذار نشانگر عجز دشمن از مقابله با تفکر ناب اسلام است و وقایع اخیر نشان داد که دشمن به شدت خشمگین شده و سعی دارد با حرکات از پیش طراحی شده آشوب ایجاد کند.

وی افزود: این حرکات‌های تکفیری بحث تازه‌ای نیست، معاویه به تبعیت از پدر خود ابوسفیان که کمر همت به دشمنی با رسول مکرم اسلام بسته بود، با تفکر ناب اسلام مقابله کرد و مسلمانان زیادی را قتل عام کرد و امروز جریان تکفیری از معایه تبعیت می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دشمن با ترور کردن روحانیون و افراد تاثیرگذار انقلاب اسلامی نشان داد که منطقی در برابر شیعه و اسلام ندارد و منطقشان فقط زور و تکفیر است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ایام تبلیغ است و این امر مقتضا و لوازم خود را دارد و ما باید در منابر مردم را به اخلاق اسلامی که مبنای اخلاق الهی بوده دعوت کنیم و خود نیز بدان متصف شویم و برنامه‌های الهی در جهت احترام و تکریم انسان‌ها است و باید این مباحث به مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام  محرر بیان کرد: این که خداوند متعال به انسان عقل و هوش داده و با این ابزار انسان را تکریم کرده، در منابر و سخنرانی‌ها مخاطب شناسی یکی از اصول اصلی است و طلبه ادعای جانشینی پیامبر مکرم اسلام را دارد و این مسئله با تقوا، علم و مهارت تبلیغی به اثبات می‌رسد.

وی گفت: امام علی (ع) یکی از خصلت‌های نبی مکرم اسلام را طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ بیان می‌کند و پیامبر اکرم (ص) خود به سراغ مریض‌هایش می‌رفت و ما نیز باید به تبعیت از حضرت به سراغ مردم برویم و منتظر نباشیم که مردم سراغ ما بیایند.

استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌غربی عنوان کرد: مبلغ در کنار داشتن نرم خویی، باید شجاعت نیز داشته باشد و در مواردی لازم است با انسان با نرمی برخورد و در برخی موارد نیز با شجاعت تمام مطالب را بیان کند و نباید به خاطر رضایت و یا ناراحتی مردم از بیان حقائق خودداری کنیم.

وی افزود: نباید از کنار گناه و تخلفات به راحتی عبور کنیم و در برابر گستاخی‌های اهل معصیت ساکت باشیم.

انتهای پیام
captcha