دیدار مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌غربی با خانواده شهیدان ابراهیمی و صفاری
کد خبر: 4050640
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

دیدار مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌غربی با خانواده شهیدان ابراهیمی و صفاری

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی 29 فروردین با پدر و مادر شهیدان کریم و حمید ابراهیمی کارگران و جمشید مظهر صفاری دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با خانواده شهدای ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهدی فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی 29 فروردین در دیدار با پدر و مادر شهیدان کریم و حمید ابراهیمی کارگران و جمشید مظهر صفاری در ارومیه اظهار کرد: شهیدان دفاع مقدس و دوران انقلاب نمونه انسان‌های برجسته و بزرگی هستند که با اوج ایثارگری برای آرامش جامعه و امنیت ایران اسلامی از جان و مال خود گذشتند.

وی افزود: شهدا با ایثارگری و شهادت خود کشوری امن را برای ما ایجاد کردند و امروز حفظ امنیت که میراث خون شهدا است، وظیفه‌ای سنگین بر عهده ما است و آن‌ها مایه عظمت و اقتدار نظام هستند و حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی از اهداف و آرمان‌های بلند شهیدان محسوب می‌شود.

فعال بیان کرد: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ادای تکلیف در برابر حماسه‌ها و ایثارگری‌های شهدا است و از خودگذشتگی شهدا، ایثارگران و اطاعت‌پذیری از ولایت در دفاع از حریم اسلام، قرآن و میهن اسلامی، توانستند توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی را نقش برآب کنند و امروز کشور و نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند فرهنگ ایثار و روحیه خدمت جهادی است.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران سرمایه معنوی ارزشمندی بوده و خانواده‌های شهدا امروز حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولان دارند و خدمت به خانواده‌های آن‌ها را باید در راس امور قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پدران و مادران شهدا با تربیت قرآنی فرزندان، الگوی بی‌نظیر برای نسل‌ها در تاریخ ایران اسلامی شدند و همه مسئولان خادم خاندان شهدا و ایثارگران هستند و در مقابل عظمت پدران و مادران معظم شهدا احساس کوچکی می‌کنیم و این احساس نشان دهنده عظمت کاری است که شهدا انجام دادند.

یادآور می‌شود، شهید جمشید مظهر صفاری یکم شهریور 1341 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد و به عنوان پاسدار در جبهه‌ها حضور داشت و هجدهم بهمن 1365 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و شهید حمید ابراهیمی کارگران بیست و سوم اردیبهشت 1346 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته و سوم آبان 1361 در سومار توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید.

شهید کریم ابراهیمی کارگران چهاردهم خرداد 1349 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته و نوزدهم دی 1365 در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

در پایان این دیدار پس از شنیدن خاطراتی از این شهیدان گرانقدر توسط پدر معززشان، به پاس سال‌ها صبر و شکیبایی این بزرگواران با اهدا لوح سپاس از آن‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha