فلسطینیان رنج سازش سازشکاران و حملات صهیونیست‌ها را با هم متحمل می‌شوند
کد خبر: 4053500
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
خطیب جمعه تهران:

فلسطینیان رنج سازش سازشکاران و حملات صهیونیست‌ها را با هم متحمل می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: مردم مظلوم فلسطین در برابر تبهکارترین انسان‌ها که تاریخ امثال اینها را ندیده، ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند و باید هم رنج مقابله با اشغالگران را و هم رنج سازش سازشکاران و خائنان را متحمل شوند.

حاج علی اکبریبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امروز نهم اردیبهشت، در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: ماه مبارک رمضان از ظرفیت‌های بسیاری برای خودسازی و تربیت نفس برخوردار است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم. روزها و ساعات پایانی مبارک رمضان حال‌وهوای عجیبی برای مؤمنین دارد و این لحظات و فرصت‌ها در سیره اولیای خداوند خیلی مورد اهتمام است.

وی با بیان اینکه پیامبر عزیز اسلام(ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان یک دهه در مسجد معتکف می‌شدند، افزود: ایشان در این یک دهه به راز و نیاز با خدای متعال می‌پرداختند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: از خداوند می‌خواهیم این ماه رمضان را آخرین ماه رمضان عمرمان قرار ندهد اما اگر در تقدیر ماست که آخرین ماه رمضان عمرمان باشد، خدایا ما را جزئی از آمرزندگان قرار بدهد تا از محرومان نباشید.

حاج‌علی اکبری ادامه داد: بهترین روش برای خداحافظی ماه مبارک رمضان، دعای 45 صحیفه سجادیه است که یک وداع مؤدبانه و عارفانه و عاشقانه با ماه خداست. امام سجاد(ع) در مقدمه این دعا از صفت کریم پرودگار عزیزمان پرده‌برداری می‌کند و این دعا یک دعای ارجمند و مملو از نکات ناب است. امام سجاد(ع) در این دعا می‌فرمایند: چه رفیق خوبی بود ماه رمضان برای ما و چقدر برکت با خودش به همراه داشته است و چه سودهایی به همراه داشته و اکنون از آن خداحافظی می‌کنیم اما با کسی وداع می‌کنیم که حقیقت رفتن آن خیلی سنگین و اندوهگین است.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران درباره روز ملی خلیج فارس که دهم اردیبهشت ماه است، گفت: چهار سده گذشته استعمارگران پرتغالی از خلیج فارس اخراج شدند، لذا نام روز خلیج فارس هرگز از یاد نمی‌رود. خلیج فارس بخشی از هویت ماست که تحریف‌‎ناپذیر است و به تعبیر رهبر عزیزمان خلیج فارس خانه ایرانیان است. مردم غیور جنوب کشورمان قرن‌ها عاشقانه از خلیج فارس نگهداری کرده‌اند و در اینجا جا دارد یاد شهیدان و مدافعانی که از عزت و شرف مرز پرافتخار خلیج فارس صیانت کرده‌اند گرامی داشته شود و به ارواحشان درود می‌فرستیم.

وی درباره روز جهانی کارگر عنوان کرد: کارگران مهمترین اقشار جامعه به شمار می‌روند و در روایات آمده که پیامبر اسلام(ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند. اگر شکوفایی اقتصادی کشور در پرتو تولید است، ستون فقرات و عمود تولید کارگران هستند. کارگران در زمره عزیزانی محسوب می‌شوند که هم در جهاد نظامی پیشگام بودند و هزار شهید تقدیم کرده‌اند و چه در جهاد اقتصادی. امیدواریم مسئولان محترم در قوای سه‌گانه به‌ویژه دولت محترم و نیز عموم جامعه قدرشناس کارگران باشند و بیش از پیش نسبت به رفع نیازهای آنها گام بردارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از خطبه دوم درباره روز معلم این‌چنین بیان کرد: درباره شهید مطهری فضیلت‌های بسیاری ذکر شده، اما باید امروز از او به عنوان مربی و معلم جهاد تبیین نام برده شود، طوری‌که الگوی عملی جهاد تبیین که محسوب می‌شود. شهید مطهری در عمر بابرکت خود علاوه بر اینکه بر مسائل و نیازهای روز کشور اشراف داشت، دو دهه از عمرش را صرف مبارزه با تحجر کرد، لذا ضروری است از آثار باارزش ایشان بیش از پیش استفاده شود و امیدواریم که امثال شهید مطهری در جامعه ما فراوان باشد.

حاج علی اکبری افزود: به نظر می‌رسد اگر نگاه به قشر معلم به عنوان قشر بزرگ، انسان‌ساز و تمدن‌ساز که همه مردم وام‌دار اینها هستند، اصلاح شود، آنگاه مباحثی مانند معیشت و امور جاری معلمان اصلاح خواهد شد. متأسفانه آن نگاه شایسته‌ای که باید به معلمان وجود داشته باشد هنوز وجود ندارد و با نگاه شایسته فاصله داریم.

وی بیان کرد: اگر کارگران ستون فقرات تولید و اقتصاد محسوب می‌شوند، معلمان هم عمود خیمه تربیت در کشور قلمداد می‌شوند، لذا طرح تحول در نظام آموزش و پرورش جز با تکیه بر معلمان به نتیجه نخواهد رسید. این وزارتخانه راهبردی‌ترین وزارتخانه جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و از همه جهات باید در ارزیابی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با آن متفاوت روبه‌رو شد.

امام جمعه موقت تهران درباره روز جهانی قدس گفت: به حضور حماسی مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس احترام می‌کنیم و از خدای متعال بهترین پاداش را برای ملت ایران خواستاریم. الحمدالله بعد از دو سال محرومیت از برگزاری راهپیمایی روز قدس، امروز موفق شدیم در این راهپیمایی حضور پیدا کنیم و پرچم حمایت از مظلوم را برافراشته نگاه داریم.

حاج علی اکبری تأکید کرد: رهبر حکیم انقلاب و امام راحل از فلسطین به عنوان مظلوم مقتدر تعبیر کرده‌اند. فلسطین مظلوم است، چون 74 سال است که قبله اول مسلمین در چنگال دژخیمان بی‌هویت و یک رژیم جعلی قرار گرفته و مداوم این مکان مقدس مسلمانان مورد انواع حملات و خیانت‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: مردم عزیز فلسطین هفت دهه تحت شدیدترین رنج‎‌ها، اشغال، کشتار، شکنجه، آوارگی، تخریب خانه‌ها و کاشانه‌ها قرار دارند و در برابر دژخیمان و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری این مصیبت‌ها را تحمل می‌کنند. امروز غزه مظلوم به یک زندان بزرگ در جهان تبدیل شده است و سال‌هاست از حق زندگی معمولی محروم است و حتی یک‌صدم این مظلومیت به تصویر کشیده نشده و بازگو نشده است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: مردم مظلوم فلسطین در برابر تبهکارترین انسان‌ها که تاریخ امثال اینها را ندیده، ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند و باید هم رنج مقابله با اشغالگران را و هم رنج سازش سازشکاران و خائنان را متحمل شوند. فلسطین مقتدر است، چون بعد از 74 سال همچنان زنده هست، سربلند است و هویت و اصالت خود را در برابر رژیم پلید صهیونیستی حفظ کرده و توانسته گفتمان مقاومت را از مقاومت با سنگ به مقاومت با موشک ارتقا دهد و بحمدالله امروز برای گفتمان مقاومت در منطقه اجماع خوبی به وجود آمده است.

انتهای پیام
captcha