برگزاری مراسم «تکریم آیات عشق و حکمت در عید تابش انوار لاهوتی» در ارومیه
کد خبر: 4054384
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

برگزاری مراسم «تکریم آیات عشق و حکمت در عید تابش انوار لاهوتی» در ارومیه

مراسم «تکریم آیات عشق و حکمت در عید تابش انوار لاهوتی» به مناسبت عید سعید فطر و گرامیداشت وز معلم با تجلیل از اساتید قرآنی موسسه حافظان نور کوثر ارومیه در ارومیه گزار شد. 

حجت‌الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی  آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ۱۱ اردیبهشت در مراسم «تکریم آیات عشق و حکمت در عید تابش انوار لاهوتی» به مناسبت گرامیداشت روز معلم و عید سعید فطر اظهار کرد: خداوند دارای صفت آموزنده و محی است، اگر در سرزمین وجودی کسی اثری از علم نباشد آن شخص مرده‌ای بیش نیست، تمام افرادی که برای علم تلاش کردند نمردند بلکه به اندازه خدمت‌شان به علم و زنده هستند، ولی علوم خاصی وجود دارد که انسان را به حیات جاودانه می‌رساند.

وی افزود: بعضی از علوم برای عالم سودی و برای کسی که آن را نمی‌داند زیانی ندارد، انسان به سه دسته علم، آیت محکم و اعتقادات، رفتار انسان‌ها با یکدیگر و علم اخلاق و رعایت حقوق یکدیگر نیاز دارد.

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: افرادی که صاحب این علم‌ها هستند و حیات جاودانه دست می‌یابند و قرآن کریم منبع تمام علوم و کتاب حیات جاودانه است.

وی ادامه داد: در قرآن بیان شده: «کسی که ایمان ندارد حیات هم ندارد و مرده محسوب می‌شود و آن فرد نتوانسته از زندگی حقیقی سهمی ببرند»، قرآن کریم به انسان حیات زندگی حقیقی و جاودان اعطا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: فقط حقیقت انسان بعد از آموختن قرآن شروع می‌شود و قبل از آن نیز زندگی نباتی یا حیوانی دارد و با انس یافتن با کتاب خدا از حیات الهی بهره‌مند می‌شود.

وی گفت: شهید مطهری، شهید عالم و تبیین است و در محضر قرآن تلمذ جسته و تبدیل به آدمی شده که در عرصه اعتقادات، حقوق و فقه جایگاه پیدا کرده و به همین خاطر به حیات جاودانه دست یافته است.

در ادامه مراسم از ۲۱ تن از استاد قرآنی مؤسسه حافظان نور کوثر ارومیه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha