اعلام برندگان اولین دوره مسابقات قرآنی در مدرسه امام خامنه‌ای ارومیه
کد خبر: 4054617
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

اعلام برندگان اولین دوره مسابقات قرآنی در مدرسه امام خامنه‌ای ارومیه

برندگان اولین دوره مسابقات قرآنی در مددسه علمیه امام خامنه‌‌ای ارومیه در رشته‌های حفظ و ترتیل قرآن مشخص شدند.

برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی در مدرسه امام خامنه‌ای ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمدباقر حسن‌زاده، مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام خامنه‌ای ارومیه، ۱۲ اردیبهشت در اولین دوره مسابقات قرآن مدرسه علمیه قرآنی امام خامنه‌ای ارومیه اظهار کرد: در راستای عمل به فرامین رهبری در خصوص تربیت حافظان میلیونی قرآن کریم همچنین جهت انس بیشتر طلاب با قرآن کریم و تبرک به کتاب خدا در ماه میهمانی خداوند تبارک و تعالی، مسابقات حفظ و ترتیل بین طلاب مدرسه برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات، حافظان قرآن از یک جزء تا ده جزء با هم به رقابت پرداختند که به نفرات اول تا سوم، جوایز نقدی اهدا شد.

مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام خامنه‌ای ارومیه بیان کرد: مسابقه ترتیل خوانی با رویکرد فصیح‌خوانی و جهت تسلط طلاب به آیات مصحف شریف، بین تمامی پایه‌ها برگزار شد و به نفرات اول تا سوم از شرکت کنندگان، جوایزی اهدا کردیم.

وی ادامه داد: از برخی طلاب ورودی سال جدید هم به عنوان طلبه قرآنی شایسته تقدیر، تقدیر شد و حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، حوزه قرآنی است که در این حوزه، طلاب در کنار دروس ادبیات عرب، فقه و اصول به حفظ قرآن مشغول می‌شوند و بعد از شش سال، با عنوان عالم عامل هادی قرآنی، سطح یک حوزه را به اتمام می‌رسانند.

حجت‌الاسلام محسن مسلمی، معاونت تهذیب حوزه علمیه قرآنی امام خامنه‌ای ارومیه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: ۱۵ نفر در رشته ترتیل، ۲۲ نفر در رشته حفظ در دو مرحله مقدماتی و نهایی شرکت کردند که هفت نفر در رشته ترتیل، پنج نفر در حفظ یک جزء، یک نفر در حفظ دو جزء، سه نفر در حفظ پنج جزء و یک نفر در حفظ ۱۰جزء حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی افزود: محمدصدرا طاهری حفظ ۱۰ جزء، محمد زرین در حفظ پنج جزء، هادی علی بابایی در حفظ دو جزء و شرف‌نیا در حفظ یک جزء و در رشته ترتیل سلار اسماعیلی رتبه‌های برتر را به کسب کردند.

انتهای پیام
captcha