نیاز امروز کشور جهاد همراه با تدبیر است
کد خبر: 4058473
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
رئیس‌جمهور:

نیاز امروز کشور جهاد همراه با تدبیر است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عقب‌ماندگی در برخی حوزه‌ها با فعالیت‌های معمولی جبران نمی‌شود، گفت: برای توسعه کشور نیازمند حرکت جهادی و مخلصانه همراه با تدبیر هستیم تا گام‌های مثبتی در جهت رونق اقتصادی برداریم.

رئیسی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، شب گذشته، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی،‌ گفت: ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی جان خود را در راه خدا و حفظ خاک این مرز و بوم فدا کردند، در این استان فعالیت‌های خوبی انجام شده ولی مطالبات و انتظار مردم بالاتر از این کارها است تا رونق اقتصادی بهبود پیدا کند.

وی افزود: در بعضی حوزه‌ها مثل امنیت و نظامی خوب عمل کردیم اما در بعضی از حوزه‌ها عقب‌ماندگی داریم که با راه رفتن معمولی جبران نمی‌شود و برای توسعه نیازمند حرکت جهادی و مخلصانه همراه با تدبیر هستیم تا گام مثبتی در جهت رونق اقتصادی برداریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کار جهادی مورد رضایت خداوند و مردم است و موجب دلسردی دشمن می‌شود، گفت: کارهای جهادی و تحولی اقتضا می‌کند که مدیران آرام نگیرند و به صورت مستمر تلاش کنند و اگر یک نفر کار خود را به خوبی انجام ندهد مانند خط تولید همه تولید متوقف می‌شود یک هماهنگی و توازن لازم است تا این خط تولید به کار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: موقعیت خوب استان و همسایگی با سه کشور یک امتیاز مثبت است و می‌طلبد ارتباطات مرزی را بیشتر کنید، کمیته‌های مشترک به خصوص با ترکیه باید تشکیل شود، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری نیاز داریم.

رئیسی در پایان گفت: استفاده از بازارچه‌های مرزی اولویت دارد مرز تهدید نیست فرصت است، ساماندهی کولبری در غرب کشور را اجرا کنید و با سازوکار مناسب اجازه فعالیت دهید. با ارائه قوانین مردم کار کنند و نقاط حادثه‌خیز محورهای ارتباطی در اولویت قرار گیرد و اصلاح شود و گمرکات تقویت و روند امور گمرکی 24 ساعته شود و مدیریت متمرکز اعمال  و حذف دستورالعمل‌های خلق‌الساعه و ثبات در سیاست‌گذاری‌ها و امور اجرایی  و بومی‌گزینی از دیگر مصوبات این سفر است که بر آن‌ها تأکید دارم.

انتهای پیام
captcha