بازگویی حقایق به مردم تکلیف همه مسئولان است
کد خبر: 4062660
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

بازگویی حقایق به مردم تکلیف همه مسئولان است

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آذربایجان غربی گفت: بازگویی حقایق به مردم تکلیف همه مسئولان است و باید موضوع و ماهیت حقوق بشر آمریکایی را در جامعه نشر و گسترش دهیم تا موضع و دشمنی استکبار بر همگان آشکارتر شود.

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، وحید جلال‌زاده، رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آذربایجان غربی 17 خرداد در اولین جلسه هماهنگی ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: ثروت کنونی اروپا و آمریکا روی خوان نعمت آفریقا و آسیا بنا شده و استانداردهای غالب آن‌ها تحکم و زورگویی به ضعیف‌ترها بوده و استانداردهای دوگانه آنها در آژانس بین‌المللی حقوق بشر نمود یافته و چهره استکبار آشکار شده و کشورهای استبدادی فقط به فکر منافع خود بوده و نسبت به ظلم علیه مظلومان اعتراض و از سویی با مستبدان و ظالمان همکاری و دوستی می‌کنند.

وی افزود: در روز 6 تیر مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر ترور شدند، هفتم تیر ترور شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، بحث سردشت، بحث ترور رئیس زندان اوین و ترور آیت‌الله موجب شد که نامگذاری این هفته واقعا بجا و ضروری باشد تا چهره مدافعان حقوق بشر برای جهانیان آشکار شود.

جلال‌زاده بیان کرد: ما در بیان ظلم و اتفاقاتی که برای کشور ما در طول 43 سال روی داده ضعیف هستیم و نمی‌توانیم حوادث این سال‌ها را برای جوانانی که هیچ ذهنیت یا تصوری از آن دوران ندارند بازگو کنیم که موجب دوری و فاصله نسل‌های جوان و بعدی از رشادت‌های دلیرمردان و قهرمانان واقعی این مرز و بوم می‌شود.

وی ادامه داد: ما در آگاهی بخشی به مردم کوتاهی می‌کنیم که ظلم به خودمان محسوب می‌شود، بازگویی حقایق به مردم تکلیف همه ما و تمام مسئولان است و باید موضوع و ماهیت حقوق بشر آمریکایی را در جامعه نشر و گسترش دهیم تا موضع و دشمنی استکبار بر همگان آشکارتر شود و پایگاه‌های بسیج، مساجد، فضاهای مجازی، رسانه‌ها و ظرفیت روحانیون فرصت مناسبی برای تولید محتوا و نشر آن در جامعه است.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: معرفی آثارامام خمینی(ره) و آشنایی نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی با این آثار فاخر گامی مثبت در جهت آگاهی بخشی محسوب می‌شود، ما مدیون خون شهدا هستیم و مراسمات این هفته باید مناسب و در خور شخصیت ‌آن‌ها باشد که همت و تلاش مضاعف را طلب می‌کند.

امام خمینی(ره) چهره استکبار را آشکار کرد

حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری در سال 1395، 6 تا 12 تیر ماه به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، حقوق بشر و سایر مضامینی که در این مورد وجود دارد آمریکا و کشورهای مستکبراز آن‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند در حالی که اصلا اعتقادی به این موضوع ندارند.

وی افزود:امام خمینی (ره) فرمود:« مستکبران بشر نمی‌شناسند چه برسد به اینکه حقوق بشر را بشناسد» آن‌ها و سازمان حقوق بشر ضد حقوق بشر عمل می‌کند و بجای یاری به مظلومان همراه و یاور ظالمان هستند.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: امام راحل و شهدا چهره واقعی و دروغگویی استکبار و زیربنای سازمان ملل، شورای امنیت و حقوق بشر و... را برای ما آشکار کردند و حق وتو قانون جنگل بوده که ظلم در حق کشورهای مظلوم و ضعیف است.

وی ادامه داد: کلید واژه «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» موجب شد که ایران اسلامی به عنوان پرچم‌دار رسواگر حقوق بشر آمریکایی ماهیت استکباری، نفاق و دورویی این کشور را برملا کند و مسلمانان باید به ترفند و شعار به ظاهر زیبای منافقان آگاه باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مسئولان باید ماهیت و چهره واقعی آمریکا و مستکبران را به سایر ملت‌ها و نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب اسلامی منتقل کنند و برای آگاهی آن‌ها تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی این هفته گفت: برگزاری مراسم محوری در هفتم تیر به یاد شهید آیت‌الله بهشتی و72 تن یارانش با همکاری دادگستری، تهیه بروشور و توزیع در نماز جمعه‌ در سطح استان، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای ترور در سطح استان و برگزاری مراسم ملی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سردشت در این شهرستان از برنامه‌های پیشنهادی است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی در این جلسه بیان کرد: آذربایجان‌غربی در بحث بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ظرفیت بالایی دارد و سر منشا توطئه‌های دشمنان در دهه نخست انقلاب بوده که جنایات آمریکا باید به نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی منتقل شود و وظیفه سنگینی در این خصوص بر عهده ما و مسئولان قرار داده شده است زیرا نیاز داریم نسل جوان را با شهدا و آرمان‌های ایشان آشنا کنیم.

مهدی فعال افزود: غفلت از موضوع تبیین و معرفی اثرات مخرب و جبران ناپذیری به دنبال دارد در سردشت 119 شهید شیمیایی وجود دارد که 109 نفر آن‌ها در سال 1366 به شهادت رسیدند و 10 نفر دیگر نیز از سال 1366 به جمع شهدا پیوستند هزار و 560 نفر نیز جانباز شیمیایی بومی ثبت و ضبط شده در این شهرستان وجود دارد.

وی بیان کرد: بمباران شیمیایی شهرستان سردشت که موجب شهادت و مجروح شدن افراد غیر نظامی شد نمونه بارز عدم رعایت حقوق بشر توسط مدعیان این امر است و این جنایت هولناک دو رویی و نفاق آمریکا را به صورت آشکار بیان می‌کند.

انتهای پیام
captcha