پویش‌ « به علی همچون پیامبر عشق بورزیم» در آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد
کد خبر: 4065569
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

پویش‌ « به علی همچون پیامبر عشق بورزیم» در آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد

کارشناس دینی گفت: نصب پرچم در معابر و سر در خانه‌ها، برگزاری پویش‌های « به علی همچون پیامبر عشق بورزیم» طبخ غذا، راهپیمایی و تجمع‌های بزرگ غدیر را از جمله راه‌های معرفی ولایت بوده و باید در همه شهرستان‌ها ستادهای مردمی غدیر با همراهی و همکاری نهادهای مردمی و دولتی و حکومتی راه‌اندازی شده و تبلیغ غدیر صورت گیرد.

حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی، کارشناس دینیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی، کارشناس دینی ۳۱ خرداد در  جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی اظهار کرد: خیبر شریفی با 9 رای به عنوان رئیس، مرتضی ایامی با 6 رای نائب رئیس و بابک شاکری نیز با چهار رای به عنوان دبیر شورای هیئات مذهبی استان انتخاب شدند.

وی افزود: ثبت اطلاعات هیئات مذهبی استان در سامانه شمع اهمیت دارد و اساس اسلام بر مسئله بعثت، غدیر، محرم و ظهور است و دین اسلام در بعثت متولد، در غدیر به بلوغ و اکمال رسید اما در اثر بی‌توجهی و غفلت مسلمانان چند ماه بعد از رحلت رسول مکرم اسلام (ع) به فراموشی سپرده شد و قیام اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورا دوباره اسلام را احیا کرد.

حجت‌الاسلام دیلمقانی بیان کرد: غدیر روح اسلام و بعثت است و اسلام بدون غدیر در خدمت نظام سرمایه‌داری و آمریکا خواهد بود و باید تلاش کنیم آنگونه که پیامبر اکرم تاکید کردند ولایت و غدیر را تبلیغ کنیم.

وی ادامه داد: علامه امینی نقش بی‌بدیلی در زدودن مظلومیت و گرد و غبار از چهره غدیر داشت و ما هم امروز وظیفه‌ای سنگین در قبال غدیر داریم و همان اندازه که برای برگزاری مراسمات عاشورا و محرم و معرفی قیام سیدالشهدا (ع) تلاش می‌کنیم باید به معرفی ولایت امام علی (ع) هم اهتمام داشته باشیم.

کارشناس دینی تصریح کرد: غدیر عیدالله الاکبر است و باید آن را به عید جهانی تبدیل کنیم، زیرا یکی از چهار عید بزرگ مسلمانان بوده و در روایات از آن به بزرگترین عید مسلمانان یاد شده بنابراین باید برنامه‌های ما در جهت معرفت‌افزایی غدیر و تبدیل آن به یک شعار جهانی اسلام باشد.

وی گفت: نصب پرچم در معابر و سر در خانه‌ها، برگزاری پویش‌های « به علی همچون پیامبر عشق بورزیم» طبخ غذا، راهپیمایی و تجمع‌های بزرگ غدیر را از جمله راه‌های معرفی ولایت بوده و باید در همه شهرستان‌ها ستادهای مردمی غدیر با همراهی و همکاری نهادهای مردمی و دولتی و حکومتی راه‌اندازی شده و تبلیغ غدیر صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha