اندیشه‌های شهید چمران در جامعه نشر پیدا کند
کد خبر: 4065871
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

اندیشه‌های شهید چمران در جامعه نشر پیدا کند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اندیشه‌های والای شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهید چمران باید در جامعه منتشر و تکثیر شود.

اندیشه‌های شهید چمران باید در جامعه نشر پیدا کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی 1 تیر در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید آذربایجان غربی که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: شهید چمران شخصیتی بود که وجودش و حیات پربرکتش و انتخاب‌هایش نشان داد انسان‌های بزرگ و متعالی صدر اسلام نه‌تنها دست‌یافتنی هستند، بلکه قابل تکثیر می‌باشند و شهید چمران تمثیل واقعی از این انسان‌ها، آموزه‌های علما و اولیا بود.

وی با بیان اینکه، شهید چمران عابد، زاهد  و عاشق بود، اضافه کرد: این شهید وارسته به قدری در ذات باری‌تعالی ذوب شده بود و به قدری به عبودیت و بندگی  آراسته بود، که مصداق «فتبارک الله احسن الخالقین» به شمار می‌رفت.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: شهید چمران از غرب، تجملات ظاهری و دنیوی گریزان بوده و مجذوب ولایت بود به‌گونه‌ای که به گفته خودش در کشوری تحصیل و زندگی می‌کرد، که همه امکانات رفاهی مهیا بود، ولی با خدا بودن را به غرق شدن در رفاه ترجیح داد، زمانی که کشور و سپاه اسلام به وی نیاز داشت، مجاهد فی‌سبیل‌الله شد و به اجر و مزد زحمات خود رسید، عند ربهم یرزقون شد و امروز طبق فرموده قرآن شهید چمران زنده است و در نزد پرودگار روزی دارد.

شهسواری با اشاره به اینکه، به تبعیت از سیره این شهدای والامقام ما از دشمنان نمی‌ترسیم و هرچه دشمنان ما مجهزتر، قوی‌تر و بزرگ‌تر باشند، منجر به رشد و افزایش توان وعزت ما خواهند شد، خاطرنشان کرد: امروز این دشمن سعی دارد در جنگ روایت‌ها با تخریب‌ و تحقیر عزت ما را ذلت و ذلت خود را عزت نشان دهد، مردم را مایوس کند، پس شما اساتید با دانش، ایمان و تبیین نباید بگذارید، این موضوع به واقعیت بپیوندد.

وی ضمن اشاره به اینکه، ما امروز در آستانه اقتدار، عزت و افتخار هستیم و دشمنان ما در قعر خفت و ذلت قرار دارند، گفت: آنچه ما داریم آنها ندارند و آنچه آنها دارند ما نداریم، آنچه ما داریم مردی مومن، صبور و رهبری فاضل و هوشمند است، اما آنچه آنها دارند، قدرت رسانه است که باعث شده واقعیت‌ها را وارونه کرده و از کاه کوه بسازند.

شهسواری با بیان اینکه، ما نباید از فضای مجازی غفلت کنیم، بلکه باید آن را جدی بگیریم، که عرصه جنگ امروز، جنگ فضای مجازی است، گفت: اساتید در جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین سکوت نکرده و نقش خود را ایفا کنند، پس باید به عزت، بالندگی و رشد کشور کمک کرده و حراست از ارزش‌های انقلابی را عهده دار شوند.

وی بر لزوم تلاش اساتید انقلابی برای جلوگیری از نفوذ جریانات انحرافی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: جامعه اساتید، نخبگان میانی هستند یعنی رابط بین نخبه‌های راس نظام با طبقات مردم هستند و باید در میان مردم و مسئولین هم‌زبانی، وفاق، هم‌مسیری و وحدت‌کلمه ایجاد کنند.

در پایان مراسم محمدحسین جوادی مسئول سابق بسیج اساتید استان تودیع و حسن حیدری به عنوان مسئول جدید بسیج اساتید آذربایجان غربی معارفه شد.

انتهای پیام
captcha