سازمان ملل مانع از زورگویی‌های آمریکا شود
کد خبر: 4067807
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

سازمان ملل مانع از زورگویی‌های آمریکا شود

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: برای مقابله با جنایت‌های کشورهای استکباری باید سازمان ملل و کشورهای جهان با همکاری یکدیگر مانع از زورگویی آمریکا و یارانش شده و از حقوق ملت‌ها دفاع کنند.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه، امروز، ۱۰ تیر در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه، با گرامیداشت اول ذی‌الحجه که به نام روز ازدواج نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: بر اساس فرمایش حضرت محمد(ص) برکات فراوانی در این ایام وجود دارد از جمله در حدیثی ایشان می‌فرمایند که اعمال نیک انسان اعم از صدقه و خیرات در اوایل این ماه، ثواب و پاداشی فراوان و عظیمی به همراه دارد.

وی افزود: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که دو شخصیت کامل و بزرگ جهان اسلام بودند سبب خرسندی پیامبر(ص) شد و امید است که زنان و مردان جامعه اسلامی آن‌ها را به عنوان الگوی زندگی خود قرار دهند.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: حضرت علی(ع) از اخلاق حسنه برخوردار بوده و پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) نیز لقب ام‌ابیها(س) داده بود و بر همین اساس باید بانوان، ایشان را به عنوات الگوی صداقت، ایمان، تربیت نسل درست و همسرداری برگزینند و فرزندانی همچون حسن(ع) و حسین(ع) برای خدمت به دین تربیت کنند.

وی با اشاره به روز افشای حقوق بشر آمریکایی، بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی زمانی که کشور مورد هجمه 8 ساله قرار گرفت، کشورهایی که داعیه حقوق بشری داشتند به ناو هواپیمایی کشورمان حمله کرده و 290 نفر از جمله 66 کودک زیر 13 سال را شهید کردند.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: بی‌تردید همواره مردمان بسیاری در جهان مورد تجاوز استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار قرار گرفته‌اند و کشورهای مستبد از هیچ ظلم و ستمی به مردم جهان دریغ نکرده‌اند و در کمال درندگی به حق و حقوق مردم تجاوز کردند.

وی تأکید کرد: برای مقابله با جنایت‌های کشورهای استکباری باید سازمان ملل و کشورهای جهان با همکاری یکدیگر مانع از زورگویی آمریکا و یارانش شده و از حقوق ملت‌ها دفاع کنند.

 

انتهای پیام
captcha