ازدواج آسان به دغدغه عمومی تبدیل شود
کد خبر: 4067832
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

ازدواج آسان به دغدغه عمومی تبدیل شود

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه ازدواج آسان باید به دغدغه عمومی تبدیل شود گفت: علما باید در مجالس و منبرهای مختلف، امر ازدواج آسان را تبیین کرده و نسبت به آسیب‌های تأخیر در ازدواج آگاه‌سازی کنند.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امروز، ۱۰ تیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تأکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه، اظهار کرد: ازدواج آسان باید به دغدغه عمومی تبدیل شود چرا که برخی بدعت‌ها که در مورد ازدواج امروز نهادینه شده و مانعی برای ازدواج جوانان نیز شده است، جای نگرانی دارد.

وی افزود: مانور تجملاتی که در امر ازدواج در جامعه راه افتاده، جای نگرانی دارد و لازم است در راستای مقابله با این تجملات همه احساس وظیفه کرده و با آن مبارزه کنند.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه مهریه زیاد شرط خوشبختی نیست، ادامه داد: معیارها در امر ازدواج باید دستورات دین باشد، اسلام نیز تأکید بر ازدواج آسان و ساده‌زیستی داشته و تأکیدی بر تجمل‌گرایی و مهریه‌ها و جهیزیه آنچنانی ندارد. علما نیز باید در مجالس و منبرهای مختلف، امر ازدواج آسان را تبیین کرده و نسبت به آسیب‌های تأخیر در ازدواج و تجمل‌گرایی در امر ازدواج آگاه‌سازی کنند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اتحاد در امت اسلام، اظهار کرد: تفرقه‌افکنی و اختلاف‌افکنی کار شیطان و لشکرشیطان اس،. همه باید حول محور ولایت اتحاد داشته باشیم و این را بدانیم که ولایت‌مداری و ولایت‌محوری رمز سعادت بوده و پرچم ولایت قطعا نجات بخش است.

وی با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای همه چیز را در مسائل مالی به دلار ربط می‌دهند، تصریح کرد: قطعاً اگر در معادلات داخل کشور این بحث را حذف کنیم و دلار را کنار بگذاریم در آن صورت نتیجه مثبت آن را می‌بینیم.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه شیعه نباید افراط و تفریط داشته باشد، گفت: شیعه باید محور اتحاد باشد نه محور تفرقه و این است که امام خمینی(ره) فرمود ما اسلام ناب محمدی(ص) را ترویج می‌دهیم و لذا ما امروز محور رجوع مسلمانان عالم بوده و در مقابل دشمنان و اسلام آمریکایی و بی‌خاصیت ایستاده و محور رجوع مسلمان هستیم.

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی و با بیان اینکه پشتیبان ظالم، مدعی حقوق بشر در دنیا شده است، افزود: امروز آمریکا و امثالهم که دم از حقوق بشر می‌زنند خودشان ضد بشریت، ضد انسانیت و ضد معنویت هستند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز دشمنان با امپراطوری رسانه‌ای به دنبال عوض کردن جای جلاد و شهید هستند، اظهار کرد: باید در مقابل این توطئه ‌ای دشمنان هوشیار بود و با دشمنی که در مقابل کشتار مسلمانان در آفریقا و به خاک و خون کشیده شدن مسلمانان سکوت کرده و دم از حقوق بشر می‌زند، مبارزه کرد.

 

انتهای پیام
captcha