افزایش سرمایه‌گذاری موجب حل مشکل اقتصادی و معیشتی مردم آذربایجان غربی می‌شود
کد خبر: 4068651
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

افزایش سرمایه‌گذاری موجب حل مشکل اقتصادی و معیشتی مردم آذربایجان غربی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: شرکت شستا تاکنون سرمایه‌گذاری چندانی در آذربایجان‌غربی انجام نداده و با توجه به اهمیت این استان، انتظار می‌رود مدیران این مجموعه اقدامات لازم در راستای سرمایه‌گذاری را انجام دهند زیرا سرمایه‌گذاری در استان می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را جبران کند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه 13 تیر ماه در دیدار جمعی از معاونین شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) و شرکت‌های تابعه، اظهار کرد: رعایت عدالت در تمامی عرصه‌ها مهم است و انتظار می رود شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در راستای رعایت عدالت، نسبت به استان توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: شرکت شستا تاکنون سرمایه‌گذاری چندانی در آذربایجان‌غربی انجام نداده و با توجه به اهمیت این استان، انتظار می‌رود مدیران این مجموعه اقدامات لازم در راستای سرمایه‌گذاری را انجام دهند زیرا سرمایه‌گذاری در استان توسط می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را جبران کند.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: امرار معاش درصد زیادی از مردم استان از طریق کشاورزی و دام‌داری بوده و زمینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان فراهم است پس انتظار می‌رود در این زمینه سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت گیرد.

وی ادامه داد: استان دارای معادن غنی و متنوعی بوده و متاسفانه در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری کمی صورت گرفته که لازم است برای معادن و صنایع پایین دستی آن سرمایه‌گذاری مناسبی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در استان معادن و ذخایر بسیاری وجود دارد مثل ذخیره نمک دریاچه ارومیه که بهره‌برداری درستی از آن انجام نمی‌شود و معادن تیتان که سرمایه بسیار زیادی هست اما عده‌ای امتیاز آن را گرفته‌اند ولی آن را رها کرده و کاری روی آن انجام نمی‌دهند.

وی گفت: علاوه بر معادن طلای تکاب، در شمال استان نیز معادن بسیار غنی پیدا شده که متاسفانه استان از آن بهره‌ای نمی‌برد و حتی با وجود کارخانه‌های پتروشیمی در استان تمامی تولیدات به صورت خام از خارج می‌شود و اگر صنایع پایین دستی در استان ایجاد شود، اقتصاد استان را متحول می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: روند کارخانجات سیمان استان به صورت متعارف بوده و زمینه برای رشد و توسعه و بروزکردن آن وجود ندارد و آذربایجان‌غربی نه تنها در خصوص تولید، بلکه در خصوص صادرات و فروش فرا مرزی نیز ظرفیت‌های مناسبی دارد این این امر اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha