خانواده‌؛ نخستین عامل موثر در ایجاد انگیزه کتاب‌خوانی در کودکان
کد خبر: 4068872
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

خانواده‌؛ نخستین عامل موثر در ایجاد انگیزه کتاب‌خوانی در کودکان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: اولین عامل مؤثر در ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه و کتاب‌خوانی در کودکان «خانواده » است، بانوان جامعه، نقش کلیدی در تربیت فرزندان و ترغیب اعضای خانواده به مطالعه دارند.

خانواده‌؛ نخستین عامل موثر در ایجاد انگیزه کتاب‌خوانی در کودکانبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ۱۴ تیر، به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمانی تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان با حضور نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، صفیه محمودزاده، مسئول جامعه زنان سپاه شهدا در استان، معاونین و کارشناسان امضا شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های بانوان در دوران جنگ تحمیلی باعث شد امروز جامعه زنان ایرانی به شهیده‌ها، آزاده‌ها و جانبازان غیور خود ببالد.

نیر الهامی افزود: بانوان هم‌اکنون نیز در زمینه تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، کارآفرینی و ...  نقش‌آفرینی می‌کنند، مشارکت و حضور فعال بانوان در فعالیت‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در در ترویج ارزش‏‌ها، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز تصریح کرد: اولین عامل مؤثر در ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه و کتاب‌خوانی در کودکان «خانواده » است، بانوان جامعه، نقش کلیدی در تربیت فرزندان و ترغیب اعضای خانواده به مطالعه دارند.

خدیجه معصومی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های لازم به این قشر و توانمندسازی آنان، زمینه لازم برای پرورش نسل کتاب‌خوان را فراهم خواهد کرد.

وی عنوان کرد: استان آذربایجان غربی دارای ۷۳ باب کتابخانه عمومی نهادی با منابع غنی به ویژه در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که با یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد منبع اطلاعاتی به عموم مردم خدمات مختلف فرهنگی و ترویجی ارائه می‌دهند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و .... از اهداف سازمان‌های فرهنگی بوده و تحقق اهداف یک سازمان فرهنگی، با هم‌افزایی فرهنگی و همکاری بین سازمانی میسر خواهد شد.

وی گفت: امید است عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه گامی در جهت  ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس  در استان باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان در حوزه کتاب‌خوانی، همکاری در برگزاری پویش‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های سازمانی طرفین تفاهم‌نامه با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم نامه بود.

انتهای پیام
captcha