۲۵ موکب آذربایجان غربی در ایام اربعین فعالیت می‌کنند
کد خبر: 4074118
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

۲۵ موکب آذربایجان غربی در ایام اربعین فعالیت می‌کنند

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌ غربی گفت: از ۱۰۵ مورد درخواست تاکنون ۲۵ موکب از این استان موفق به دریافت مجوز فعالیت در ایام اربعین شده‌اند.

موکببه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی حسن حسینی، رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌ غربی در خصوص برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی اربعین حسینی در استان اظهار کرد: از ۱۰۵ مورد درخواست برای دایر کردن موکب تاکنون ۲۵ موکب از استان موفق به دریافت مجوز شده‌اند که از این تعداد یک موکب در مرز بازرگان برای استقبال از زائران کشورهای خارجی است.

وی با بیان اینکه یک موکب در مرز مهران، یک موکب در نجف، ۵ موکب در بین نجف و سامرا، یک موکب نیز در شهر سامرا دایر می‌شود، افزود: در صورت بازگشایی مرز تمرچین امسال ۵ موکب نیز در این مرز دایر می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین برای بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر نیز ابلاغ شده و مقدمات آن فراهم می‌شود و اگر مشکل خاصی به وجود نیاید زائران آذربایجان غربی امسال از این مرز عازم اربعین می‌شوند.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱.۵ برابری اعزام زائران پیاده‌روی اربعین حسینی طی سال جاری از استان افزود: در صورت بازگشایی مرز تمرچین ضمن کاهش مسافت هزینه‌های زائران نیز کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام
captcha