حمایت کمیته امداد از هنرمندان صنایع‌دستی تکاب
کد خبر: 4074227
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

حمایت کمیته امداد از هنرمندان صنایع‌دستی تکاب

فرماندار تکاب گفت: به منظور احیا و رونق هنر صنعت فرش دستباف افشار، کمیته امداد امام خمینی(ره) فرش تولید شده توسط بافندگان بومی را خریداری می‌کند.

اسماعیل حیدری‌آزاد، فرماندار تکاببه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری تکاب، اسماعیل حیدری‌آزاد، فرماندار تکاب در بازدید از بازاچه صنایع دستی بانوان کارآفرین تکاب اظهار کرد: به منظور احیا و رونق هنر صنعت فرش دستباف افشار، کمیته امداد امام خمینی(ره) فرش تولید شده توسط بافندگان بومی را خریداری می‌کند، اقدام کمیته امداد برای خرید فرش دست‌باف تولیدی زنان این شهرستان فرصت خوبی برای رونق تولید است.

وی افزود: پس از مذاکرات و نشست با رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه گذشته و در راستای افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی و ضرورت احیای فرش آهنین افشار تکاب، مقرر شد کمیته امداد تکاب نسبت به تامین اعتبار و تهیه مواد اولیه، دار قالی و خرید محصول نهایی از قالی‌بافان این شهرستان اقدام کند.

فرماندار تکاب ادامه داد: با پیگیری‌های که انجام شد، کمیته امداد شهرستان تکاب و استان آذربایجان غربی آماده حمایت و پشتیبانی کامل از قالی‌بافان و احیای صنعت و هنر کهن فرش افشار در تکاب هستند.

وی تاکید کرد: بانوان هنرمند و کارآفرین در کنار سایر فعالیت‌های خود، برای احیا و رونق دوباره فرش دستباف افشار تکاب پیشگام شوند.

حیدری‌آزاد یادآور شد: تمهیداتی فراهم کردیم تا تسهیلات اشتغال‌زایی برای بانوان کارآفرین و تسهیلات مورد نیاز تولید فرش دستباف به سهولت پرداخت شود که این کار از هم اکنون برای معرفی متقاضیان دریافت وام  اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های تولید فرش دستباف در روستاهای تکاب نیز باید از سوی متولیان امر بویژه کمیته امداد به‌طور جدی پیگیری شود.

 

انتهای پیام
captcha