احیای امر به معروف و نهی از منکر مورد نیاز جامعه اسلامی است
کد خبر: 4074228
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

احیای امر به معروف و نهی از منکر مورد نیاز جامعه اسلامی است

امام‌جمعه موقت گرگان با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) است، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل مهم اخلاقی و اجتماعی مورد نیاز جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی، امام‌جمعه موقت گرگان در خطبه‌های نماز جمعه گرگان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل مهم اخلاقی و اجتماعی مورد نیاز جامعه است.

امام‌جمعه موقت گرگان با بیان‌اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) است، تصریح کرد: در زمان بنی‌امیه فساد و بی بندباری تمام جامعه مسلمین را در برگرفته بود که امام حسین(ع) با این قیام قصد داشت جامعه را در برابر بیماری مهلک حکومت بنی‌امیه که در آینده بر سر جامعه اسلامی خواهد آورد واکسینه کند.

حجت‌الاسلام لیوانی به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون پیروی و منشأ گرفتن از نهضت سرخ امام حسین(ع)، اعتقادات مذهبی و فرهنگی و درس گرفتن از نهضت عاشوراست.

امام‌جمعه موقت گرگان با اشاره به وضعیت دشوار جهان اسلام و ایران در مواجهه با خطرات فراوان و دشمنی‌های گوناگون ابر قدرت‌های زورگو، از همه دست اندرکاران فعالیت‌های دینی، مذهبی و فرهنگی خواست برای ایجاد امید آفرینی در مردم، جذب جوانان و نوجوانان برای انجام کار‌های مؤثر و مفید در سطح جامعه و بالابردن سطح بینش و اعتقادات مذهبی مردم تلاش کنند.

وی با بیان‌ اینکه سخنرانان و نوحه خوانان از منابع معتبر واقعه محرم و صفر را برای مردم به درستی بازگو کنند، تصریح کرد: اجرای مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید با متانت و در شان این امام بزرگوار برگزار شود تا موجب سوء استفاده رسانه‌های مخالف و معاند نشود.

انتهای پیام
captcha