ادامه دادن خط فکری امام حسین (ع) ضروری است
کد خبر: 4075409
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

ادامه دادن خط فکری امام حسین (ع) ضروری است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر گفت: اقشار مختلف مردم باید ضمن اینکه خط فکری امام حسین (ع) را دنبال می‌کنند، برای ترویج روح آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیری شهدا کربلا اهتمام کنند.

مردم باید ادامه‌دهنده خط فکری امام حسین (ع) باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدعابدین سیدصادقی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر 11 مرداد در همایش بصیرتی و سیاسی «منادیان محرم» که در مسجد جامع پیرانشهر برگزار شد، اظهار کرد: ذکر مصیبت‌های کربلا در جامعه کنونی یکی از وظایف قشر روحانی است.

وی با بیان اینکه درراستای پاسداشت خون شهدای کربلا هر کاری از دست‌مان برمی‌آید، باید با جان و دل انجام دهیم و از ظرفیت رسانه‌ها استفاده حداکثری را کنیم، ادامه داد: یکی از راه‌های شناخت مسئولیت و وظیفه امت در قبال امام حسین (ع) مراجعه به زیارت‌نامه‌هایی است، که از سوی امامان معصوم (ع) بیان شده است.

حجت‌الاسلام سیدصادقی با بیان اینکه، در این زیارت‌نامه‌ها افزون بر بیان مطالب متنوع درباره حقانیت قیام و دلایل آن، به وظایف امت در برابر قیام عاشورایی و امام حسین (ع) توجه شده است، اضافه کرد: به‌این‌معنا که این زیارت‌نامه‌ها را نمی‌توان فقط وسیله‌ای برای ابراز علاقه، دوستی و محبت دانست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر زیارت‌نامه‌ها را به‌عنوان یک راهنمای علمی و عملی دانست و گفت: در حقیقت این زیارت‌نامه‌ها به ما می‌آموزد، که از نظر عقیدتی و عملی باید چگونه رفتار کنیم.

حجت‌الاسلام سیدصادقی از جمله وظایف و تکالیف امت در مواجهه با امام حسین (ع) و نهضت عاشورایی ایشان را کسب معرفت، شناخت مقام و منزلت آن حضرت عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف امت در برابر امام حسین (ع) شناخت مقام و منزلت ایشان در پیشگاه خداوند متعال است.

وی اعتقاد به وراثت امام حسین (ع) از پیامبران را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در زیارت وارث پیرامون معرفی آن حضرت، ایشان را وارث پیامبران به ویژه پیامبران اولوالعزم دانسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این وراثت به معنای آن است، که حرکت و قیام امام حسین (ع) در همان چارچوبی است، که پیامبران (ع) در قالب آن حرکت می‌کردند، پس قیام ایشان مبتنی بر تعلیم، تزکیه و در جهت قیام به عدالت بوده است، که پیامبران ماموریت داشتند آن را انجام دهند. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر واژه‌ ثارالله چه به‌معنای خون خدا و چه به‌معنای قیام برای خدا را جهت‌دهنده و تعیین‌کننده حرکت عاشورایی و تاییدی بر حقانیت آن دانست و گفت: همچنین این تعبیر جهت‌گیری امت را تبیین می‌کند.

انتهای پیام
captcha