سازش نهمین پرونده قتل در آذربایجان غربی
کد خبر: 4077697
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

سازش نهمین پرونده قتل در آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش نهمین پرونده قتل استان طی سال‌جاری در ماکو خبر داد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، امروز، 22 مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در ماکو، موضوع برای رسیدگی به بازپرسی این شهرستان ارجاع و در طی مراحل رسیدگی با تلاش رئیس و دادستان ماکو، بازپرس رسیدگی‌کننده، مددکاران زندان و در راستای پويش «به عشق امام حسين می‌بخشم» منجر به سازش و اخذ رضایت اولیای دم و رهایی قاتل از قصاص شد.

وی با بیان اینکه گذشت یکی از سنت‌های پسندیده الهی هست، افزود: اقدام اولیای دم این پرونده که با اطاعت امر الهی از خون عزیزشان گذشتند و حیاتی دوباره به یک انسان خطاکار بخشیدند قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: با رضایت اولیای دم در این پرونده، از ابتدای سال‌جاری تاکنون نه پرونده قتل در استان به سازش خاتم شده است.

وی بیان کرد: از همه کسانی که در راه اصلاح ذات‌البین و تحقق صلح و دوستی در میان مردم قدم برمی‌دارند تقدیر می‎کنیم و امید است فرهنگ صلح و سازش بیش از این در استان رواج یابد.

عتباتی گفت: اغلب اتفاقات منجر به قتل به دلیل عصبانیت لحظه‎ای و صبر نکردن به وقوع پیوسته است و در وهله نخست هیچ‌کدام از قاتلین با نیت قبلی اقدام به کشتن فرد دیگری نکرده‌اند.

 

 

انتهای پیام
captcha