اختصاص اعتبار یک میلیارد و 300 هزار تومانی به مدارس عشایری آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4078268
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

اختصاص اعتبار یک میلیارد و 300 هزار تومانی به مدارس عشایری آذربایجان‌غربی

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: امکانات مورد نیاز مدارس عشایر و محروم با اعتبار یک میلیارد و 300 هزار تومانی وزارت آموزش و پرورش جهت کیفی‌سازی فعالیت‌های آموزش در مدارس عشایری و توسعه عدالت آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید تهیه خواهد شد.

رقیه سامی، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجا‌غربیرقیه سامی، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجا‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های یک ماهه پیش دبستانی مناطق دو زبانه، سنجش 100 درصدی نوآموزان، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل دانش‌آموزان عشایری و کیفی‌سازی فعالیت‌های آموزش و یادگیری از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش عشایری محسوب می‌شود.

وی افزود: سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی در ایام جاری سال در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات برای انجام طرح و برنامه‌های آموزش و پرورشی با عناوین  انعقاد تفاهم‌نامه با مناطق 16 گانه عشایری بر اساس شاخص‌های آموزشی و پرورشی و تکمیل فرم‌های آماری جامع 50 گانه انجام شده است.

سامی بیان کرد: تدوین تقویم برنامه زمانبندی طرح و برنامه‌های ابلاغی اجرایی در مدارس عشایری(شناسایی و جذب بازمانده از تحصیل دانش‌آموزان عشایری هر سه دوره تحصیلی)، برگزاری کلاس‌های جبرانی برای کودکان بازمانده از تحصیل و تدوین و اجرای پیش دبستانی طول سال ( مستقل – ترکیبی) در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تدوین و اجرای دو زبانه( طول تابستان)، سنجش سلامت نوآموزان و دانش‌آموزان ورودی پایه اول ابتدایی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروی انسانی در راستای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی، ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان در مدارس عشایری، توسعه کمی و کیفی مدارس شبانه‌روزی عشایری، پایش یادگیری دانش‌آموزان عشایری(جبران، تعمیق و تثبیت یادگیری) با هماهنگی خیران و راهبران آموزشی، مدیران مدارس و معلمان پایه برای اجرای برنامه پایش نیز جزو برنامه‌های مدون است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: جبران و تثبیت یادگیری در دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی هر سه دوره تحصیلی، برگزاری اردوهای دانش‌آموزان عشایری(مدرسه‌ای، کشوری)، تدوین گزارش عملکرد سالانه و ارسال آن به دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور جهت ارزیابی عملکرد، تدوین برنامه زمانبندی جهت بازدید از نحوه عملکرد ستادهای ثبت‌نام به صورت شهرستان و منطقه‌ای(نظارت بر روند ثبت فرم‌های نظرسنجی اولیا و فرایند ثبت‌نام و  ثبت در سامانه) در دستور کار قرار دارد.

وی گفت:  برنامه‌ریزی و اعزام 60 نفر از دانش‌آموزان منتخب علمی و فرهنگی و ورزشی و زیارت اولی به اردوی کشوری مشهد مقدس از 20 لغایت 30 تیرماه 1401 و پایش مجدد کد مدارس عشایری از فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش عشایری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

سامی عنوان کرد: رایزنی با نهادهای برون‌سازمانی برای در اولویت قرار دادن مقاوم‌‍‌‌سازی و تعمیرات مدارس عشایری در طرح هجرت و ... با مساعدت و همکاری شوراهای اسلامی محلی و دهیاری‌ها، شهرداری‌‍‌ها در آماده‌سازی معابر ورودی دانش‌آموزان(تابلوهای تبلیغاتی، هشدار دهنده، خط کشی، آسفالت و...) انجام شده است تا برای پروژه مهر آماده شود.

وی یادآور شد: نظارت بر روند تهیه و توزیع تجهیزات فناورانه آموزشی و پرورشی صورت گرفته و امکانات مورد نیاز مدارس عشایر و محروم با ابلاغ اعتبار وزارتی یک میلیارد و 300 هزار تومان جهت کیفی‌سازی فعالیت‌های آموزش و یادگیری در مدارس عشایری و در راستای توسعه عدالت آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید احصا شده و پس از دریافت اعتبار و تهیه تجهیزات به مدارس مورد هدف ارسال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha