بخشش زندانی محکوم به قصاص در بوکان
کد خبر: 4078847
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

بخشش زندانی محکوم به قصاص در بوکان

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در راستای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» اولیای دم در بوکان قاتلی را پس از هفت سال بخشیده و از قصاص او گذشتند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، 26 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: در راستای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» و به حرمت ماه محرم، اولیای دم در شهرستان بوکان قاتلی را پس از هفت سال بخشیده و از قصاص او گذشتند.

وی با بیان اینکه این سازش یازدهمین پرونده قتل در آذربایجان غربی در سال جاری است، افزود: در سال ۱۳۹۴ مردی با هویت م –ت در شهرستان بوکان مرتکب قتل شد که پرونده در شعبه یک کیفری مطرح و حکم به قصاص قاتل صادر و پس از طی مراحل قانونی، در نهایت با تائید دیوان عالی کشور این حکم در آستانه اجرا قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش و در راستای پویش به «عشق حسین می‌بخشم» با همت مسئولان دادگستری بوکان به خصوص دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و با همکاری و تلاش‌های هسته‌های جهادی بخشایش، رضایت دو نفر از اولیای دم جلب و در نهایت با گذشت و اعلام رضایت این بزرگواران محکوم به قصاص پس از هفت سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

وی با تحسین اقدام خداپسندانه اولیای دم در عمل به توصیه‌های قرآن کریم و سیره نبوی یادآور شد: خانواده مقتول به حرمت ماه محرم و ارادت خاصی که به امام حسین(ع) و یاران باوفایش داشتند در پویش «به عشق حسین می‌بخشم» از قصاص قاتل صرف نظر کردند و به عشق امام حسین(ع) زندگی دوباره‌ای به آن بخشیدند و این پرونده پس از هفت سال منتهی به صلح و سازش شد.

عتباتی تأکید کرد: گذشت و بخشش معامله با خداوند متعال است و اجر و ثواب این کار ارزشمند را خداوند متعال خود در قرآن کریم متقبل فرموده است.

انتهای پیام
captcha