صدور حکم خرید کتاب به جای حبس در نقده
کد خبر: 4084464
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

صدور حکم خرید کتاب به جای حبس در نقده

رئیس دادگاه عمومی بخش محمدیار گفت: حکم جایگزین حبس خرید کتاب به ارزش ۳۲ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال برای کتابخانه‌های عمومی نقده صادر شده است.

افشين بنيادپور، رئيس دادگاه عمومی بخش محمدياربه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، افشين بنيادپور، رئيس دادگاه عمومی بخش محمديار 19 شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 6 حکم فرهنگی جایگزین حبس خرید کتاب به ارزش 32 میلیون و 610 هزار ریال با هدف گسترش فرهنگ حبس‌زدایی و تشویق مردم به سمت کتاب و مطالعه صادر شد. 

وی افزود: مجازات زندان همواره تاثیر مثبتی ندارد و می‌تواند در گسترش انحرافات مجرمان بی‌تجربه و مبتدی نیز موثر واقع شود که با مجازات جايگزين حبس می‌توان آن را كاهش داد.

رئيس دادگاه عمومی بخش محمديار با اشاره به اینکه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اثرات مثبت مادی و معنوی فراوانی دارد، ادامه داد: بسیاری از مشكلات اخلاقی، اجتماعی، روانی و اقتصادی برای محکومان جرایم غیرعمد را با صدور احکام فرهنگی جایگزین حبس حل كرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این ارتباط تصریح کرد: اعمال مجازات‌های جايگزين حبس از سياست‌های قضايی حاكميت است كه اخيرا در دوران تعالی قوه قضاييه با جديت دنبال می‌شود تا راه كوتاه و ميان‌بری برای اصلاح محكومان و مجرمان و بازگشت آنها به جامعه باشد.

بنيادپور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره اهميت كتاب و كتابخوانی می‌فرمايند: «برای يک فرد، توفيق عظيمی است كه با كتاب مأنوس و همواره در حال بهره‌گيری از آن، يعنی آموختن چيزهای تازه باشد» و ما نیز به پیروی از ایشان تلاش می‌کنیم با تبدیل حبس به مجازات جایگزین، سهمی در انیس کردن مردم به کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

مسئول كتابخانه عمومی ولايت نقده نیز ضمن تشكر از حسن خلق و توجه رئيس دادگاه عمومی بخش محمديار گفت: كتاب و كتابخوانی می‌تواند اثرهای بسياری بر ذهن و عملكرد انسان در زندگی شخصی و اجتماعی داشته باشد.

یاسمن نقی‌زاده ضمن بر شمردن اهميت فرهنگ كتابخوانی بیان کرد: گسترش فرهنگ كتابخوانی بايد در خدمت پرورش تفكر و خرد آدمی قرار گيرد نه اينكه صرفا به دانش‌اندوزی و كسب اطلاعات عمومی منجر شود.

وی خاطر نشان كرد: گسترش فرهنگ كتابخوانی به معنای گسترش تفكر و نگرش در انسان بوده و چنين اتفاقی منجر به كامل‌تر شدن رفتار و كردار شخص خواهد شد.

منبع: ایبنا

انتهای پیام
captcha