برگزاری مراسم معارفه سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان غربی
کد خبر: 4085141
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

برگزاری مراسم معارفه سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان غربی

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی، روز گذشته، ۲۱ شهریور برگزار شد.

علی صدر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی صدر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، ۲۱ شهریور در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی اظهار کرد: در آذربایجان غربی مراکز صنعتی، خدماتی و نظامی خوبی وجود دارد که باید برای تقویت این مراکز برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر سیاست دانشگاه علمی کاربردی افزایش تعداد مراکز آموزشی در سطح استان‌ها نیست بلکه تقویت و فعال‌سازی مراکز را در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: متاسفانه در گذشته تعدادی از مراکز در استان‌ها غیرفعال شده یا فعالیت ندارند که فعال‌سازی آنها در اولویت قرار دارد برای مثال مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با وجود جایگاه بالای علمی و نقشی که در حوزه کشاورزی استان داشت، تعطیل شده و در حال حاضر فعال نیست و یا مرکز جامع علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر استان هم هر چند تعطیل نشده است اما فعالیت خاصی ندارد که باید مراکز این چنینی در سطح استان مانند گذشته فعال شود.

وی تصریح کرد: همچنین دانشگاه علمی کاربردی آمادگی دارد از مراکزی که می‌توانند آموزش‌هایی به شرط ایجاد اشتغال ارائه دهند حمایت‌های لازم را برای راه‌اندازی و اخذ مجوزهای آن انجام دهد.

صدر گفت: در حال حاضر بازار کار تشنه افراد دارای مهارت بوده اما چون متاسفانه نیازهای بازار تاکنون احصا نشده و آموزش‌های لازم هم ارائه نشده است نمی‌توان از این فرصت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: برای این منظور باید برنامه‌ریزی در زمینه آموزش، احراز مشاغل و صلاحیت حرفه‌ای در دستور کار قرار بگیرد و باید به این نکته توجه شود که اگر به هر کدام از این ضلع‌ها بی‌توجهی شود بازار کار با مشکل مواجه خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: روسای مراکز علمی کاربردی، سردار سلیمانی‌های عرصه علم هستند که باید مانند ایشان جهادی و خستگی‌ناپذیر برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه پژوهش در مراکز خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش موضوعاتی مانند فناوری اطلاعات، یادگیری‌های الکتروینک در فضای مجازی دانشگاه، تهیه تولید محتوا برای دروس، نوآوری و تجاری‌سازی از جمله مباحثی است که می‌تواند سوژه پژوهش‌های علمی باشد.

صدر اضافه کرد: برای رفع مشکل سامانه هم‌آوا با شرکت پشتیبان آن مذاکراتی انجام شده و در حال رفع مشکلات آن هستیم.

وی گفت: در آینده نزدیک در نظر است تا در سرفصل‌ رشته‌های این دانشگاه بازنگری شود، همچنین روسای مراکز این موضوع را در نظر داشته باشند که نوشتن مقالات در اولویت دانشگاه علمی کاربردی نیست بلکه یادگیری مهارت در اولویت قرار دارد و نیز افزایش اختیارات مراکز علمی کاربردی از دیگر سیاست‌های دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: دانشگاه فنی حرفه‌ای ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب دارد و مهارت‌های عمومی را آموزش می‌دهد و در مقابل دانشگاه علمی کاربردی مهارت‌های تخصصی را ارائه می‌دهد و تا حد امکان نیز دولت حمایت‌های لازم را از این دانشگاه انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش درآمد مراکز علمی کاربردی می‌توانند اقدام به راه‌اندازی خانه خلاق و مراکز نوآور بکنند.

صدر ادامه داد: انتظار ما از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی این است که به عنوان یک نهاد عمومی به وظایف خاص خود عمل کرده و در حوزه‌های مختلف همراه و یاریگر دانشگاه علمی کاربردی باشد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر میرحسن رسولی صدقیانی تجلیل و دکتر سهراب عبدالله‌زاده به عنوان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha