نسل جدید با مفاهیم دفاع مقدس بیگانه نیستند
کد خبر: 4087191
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

نسل جدید با مفاهیم دفاع مقدس بیگانه نیستند

امام‌جمعه چالدران گفت: دشمن در این تصور بود که شکاف بین نسلی ایجاد خواهد شد، حال آنکه نسل جدیدمان با مفاهیم دفاع مقدس، ایثار و شهادت بیگانه نیستند.

نسل جدید با مفاهیم دفاع مقدس بیگانه نیستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده امام‌جمعه چالدران 30 شهریور در آیین عظرافشانی مزار شهدا که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در یادمان شهدای گمنام این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شکاف بین نسلی امید بسته بودند.

وی با بیان اینکه نسل جدید ایران اسلامی به هیچ عنوان با مفاهیمی نظیر ایثار، شهادت و جهاد بیگانه نبوده و با یادگاران هشت سال دفاع مقدس انس و الفت عمیق دارند، اضافه کرد: گواه این ادعا صفوف به‌هم‌‌پیوسته کاروان‌های راهیان‌نور است.

امام‌جمعه چالدران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ و تفکر بسیجی در بین نسل امروز، تاکید کرد و گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین وظایف افرادی که روزهای صدر انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را درک کردند، این است که نوجوانان و جوانان امروز را با ارزش‌ها و معارف آن سال‌ها آشنا کنند.

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز می‌تواند ما را در تحقق اهداف موردنظر اسلام، انقلاب و حرکت در مسیر ولایت یاری کند، افزود: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بی‌منت و بدون چشم‌داشت در نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و جان خود را در راه دین، اسلام و این کشور فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز نوبت جوانان و نوجوانان است، تا ضمن حفظ آرمان شهدا، راه آنها را ادامه دهند، افزود: امنیتی که امروزه در ایران اسلامی حاکم است، حاصل خون پاک شهدا،  رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.

انتهای پیام
captcha