تصویب 60 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4089330
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

تصویب 60 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال 78 عنوان پروژه گردشگری در کمیته برنامه‌ریزی استان با اعتبار 60 میلیارد تومان مصوب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی 10 مهرماه در نشست خبری اظهار کرد: شعار هفته گردشگری امسال «نگرش نو به گردشگری» تعیین شده که 27 عنوان برنامه در این هفته اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال 78 عنوان پروژه گردشگری در کمیته برنامه‌ریزی استان با اعتبار 60 میلیارد تومان مصوب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد و در حال حاضر 46 پروژه گردشگری در قالب دو هزار و 227 تخت اقامتی و هزار و 149 اتاق و هشت مجتمع گردشگری در استان در دست اجرا هستند.

جباری بیان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان در یک سال اخیر با پرداخت 50 میلیارد تومان تسهیلات در زمینه صنایع‌دستی برای 538 فقره طرح و اشتغال‌زایی برای 500 نفر و 231 میلیارد تومان برای 31 طرح گردشگری با اشتغال‌زایی برای 498 نفر رتبه دوم کشور را در اعطای تسهیلات به تولید کنندگان صنایع دستی کسب کرد.

وی ادامه داد: کل تاسیسات گردشگری استان 281 واحد، کل اتاق‌های اقامتی استان دو هزار و 89 اتاق است و تاکنون 21 مورد گواهی گردشگری سلامت نیز در استان به صورت الکترونیکی صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امسال بسته‌های سرمایه‌گذاری و صدور مجوز بی‌نام برای سرمایه‌گزاری در نظر گرفته شده است و 42 باب آبگرم در استان شناسایی شده که از طریق این بسته سرمایه‌گذاری به دو باب آبگرم در چالدران و قطور مجوز بهره‌برداری صادر شده  و در حال استفاده هستند.

وی گفت: برای اولین بار در استان سند جامع توسعه گردشگری تهیه و تصویب شده تا به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار گیرد که یک موفقیت برای استان است.

انتهای پیام
captcha