درآمد ۲۵.۵ میلیارد تومانی از محل موقوفات آذربایجان غربی
کد خبر: 4089555
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲

درآمد ۲۵.۵ میلیارد تومانی از محل موقوفات آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: طی یکسال گذشته، ۲۵ میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان درآمد موقوفات در آذربایجان غربی داشتیم که باید طبق نیات واقفان آنها را هزینه کنیم.

ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ۱۱ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سطح استان ۶ هزار و ۸۴۹ موقوفه در استان وجود دارد، این تعداد موقوفه دارای ۴۳ هزار و ۵۳۸ رقبه هستند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۸۶۸ رقبه متصرفی و با مدیریت اوقاف و چهارهزار و ۴۴۸ رقبه غیر متصرفی و با مدیریت واقفان یا نمایندگان آنان هستند.

وی افزود: طی یکسال گذشته، ۲۵ میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان درآمد موقوفات در آذربایجان غربی داشتیم که باید طبق نیات واقفان آنها را هزینه کنیم و ریالی به جز این نیت‌ها نمی‌شود، هزینه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ادامه داد: طبخ و توزیع غذا به نیازمندان در ایام مختلف سال از جمله ایام محرم و اربعین به ویژه در موکب‌های مسیر، توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان، توزیع بسته‌های مهر تحصیلی به دانش‌آموزان بی بضاعت، کمک به بهبود وضعیت مساجد و عمران و بازسازی آنها، کمک به اجرای آیین‌های مذهبی به ویژه در ایام عزای حسینی از جمله مهمترین نیاتی است که توسط اوقاف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برپایی موکب واقفان خیراندیش در مرزمهران و تمرچین تصریح کرد: در ایام اربعین ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم با هزینه‌کرد یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان توزیع شد.

حجت‌الاسلام جوانبخت بااشاره به توزیع بسته معیشتی گفت: طی ۶ ماهه نخست سال یک هزار و ۶۵۰ بسته معیشتی با هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیون تومان توزیع شد، همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۷۴ پک تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند در استان توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی افزود: در این دوره از مسابقات ۵۰۰ نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند که ۲۰۰ نفر از جمله ۱۵۰ مرد و ۵۰ نفر بانو به مرحله استان راه یافته بودند.

 

انتهای پیام
captcha