دفاع مقدس منظومه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات یک ملت است
کد خبر: 4093639
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

دفاع مقدس منظومه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات یک ملت است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: هشت سال دفاع مقدس یک منظومه ارزشمند از برجسته‌ترین افتخارات یک ملت بزرگ محسوب می‌شود، که در طول تاریخ رقم زده است.

دفاع مقدس منظومه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات یک ملت استبه گزارش ایکنا از آذربایچان غربی، جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی 30 مهر در پانزدهمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از اصلی‌ترین استان‌ها، به عبارتی یکی از ۷ استان فعال در میزبانی از میهمانان راهیان‌نور محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه هر سال در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار نفر در قالب راهیان‌نور به استان سفر می‌کنند، ادامه داد: از استان ما به‌عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش یاد می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی  با بیان اینکه، ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان طی دهه ۶۰ در دست ضدانقلاب قرار گرفته بود، همچنین پنج شهر استان توسط ضد‌انقلاب اشغال شده بود، اضافه کرد: به‌واسطه ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام این مناطق از دست ضدانقلاب خارج شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به‌وجود ۱۲ هزار شهید بومی، ۲۴ هزار شهید غیربومی، ۱۵ هزار جانباز، ۳ هزار آزاده و ۱۶۰ هزار رزمنده به‌خود می‌بالد، گفت: این موضوع نشان‌دهنده وجود روحیه ایثار و مقاومت در بین مردم منطقه است.

وحیدی هشت سال دفاع مقدس را یک نمودار ارزشمند بیان کرد که نشان‌دهنده مجموعه‌ای از افتخارات برجسته و ممتاز ملت ایران است، ادامه داد: این قسمت از تاریخ انقلاب نشان می‌دهد، مردم آذربایجان غربی برای دفاع از مرزهای میهن اسلامی تا چه‌اندازه جانفشانی کرده و با دلاوری‌های خود تلاش کردند، پرچم اسلام و قرآن برافراشته بماند.

انتهای پیام
captcha