بازتاب عملیات شهادت‌طلبانه جوان فلسطینی در کرانه باختری
کد خبر: 4095485
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

بازتاب عملیات شهادت‌طلبانه جوان فلسطینی در کرانه باختری

عملیات استشهادی یک مبارز فلسطینی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری با استقبال گروه‌های مقاومت روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، محمد کمال الجعبری، مبارز فلسطینی در شهرک صهیونیست‌نشین «کریات أربع» در الخلیل شب گذشته، 7 آبان یک صهیونیست را به ضرب گلوله کشت و ۵ تن دیگر را زخمی کرد. بر اساس این گزارش، این عملیات که به شهادت الجعبری منجر شد، در نزدیکی منزل ایتمار بن غفیر، عضو کنست رژیم صهیونیستی انجام شد. رسانه‌های صهیونیستی با تأیید این عملیات گزارش دادند، حال ۲ تن از زخمی‌های این عملیات وخیم است.

این عملیات استشهادی در حالی صورت می‌گیرد که روز جمعه نظامیان صهیونیست در نزدیکی پست ایست و بازرسی نظامی حواره واقع در جنوب نابلس عماد أبو رشید (۴۷ ساله) را به ضرب گلوله به شهادت رساندند و ۲ نفر دیگر را زخمی کردند. سه‌شنبه هفته گذشته نیز در درگیری مبارزان مقاومت با نظامیان صهیونیست در نابلس، ۶ فلسطینی شهید و ۳۳ تن دیگر زخمی شده بودند.

گروه‌های فلسطینی عملیات قهرمانانه شب گذشته را تبریک گفتند. حازم قاسم سخنگوی حماس تاکید کرد: مقاومت در الخلیل به پاخواسته همچنان به جهاد ادامه می‌دهد تا اینکه سرتاسر کرانه باختری، اردوگاه‌ها و روستاهای آن به سنگری برای مقاومت و خیزش ملت فلسطین تبدیل شود.

قاسم افزود: دشمن صهیونیستی گزینه‌ای جز شکست در برابر عزم و اراده ملت و مقاومت فلسطین پیش روی خود ندارد.

از سوی دیگر، طارق عزالدین سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز عنوان کرد که الخلیل امروز حرف خود را کامل و واضح بیان کرد و ثابت کرد که آماده رویارویی با دشمن است و موجب وحدت‌بخشی به تمامی میادین شد.

همچنین جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز عملیات قهرمانانه الخلیل را مایه افتخار دانست و گفت این بخشی از واکنش ملت فلسطین به جنایات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست بود.

جبهه خلق افزود که عملیات شب گذشته ثابت کرد که جنایات دشمن بی پاسخ نخواهد بود و با پاسخی ویرانگر مواجه خواهد شد.

کمیته‌های مقاومت مردمی هم این عملیات را تبریک گفت و تاکید کرد که ملت و مقاومت قهرمان فلسطین نبردی دلاورانه را از خود به نمایش گذاشته و بار دیگر ثابت کرد که اکنون حرف اول و آخر را سلاح و مقاومت می زند.

انتهای پیام
captcha