تقدیر فعال سیاسی بحرین از دعوت پاپ برای مبارزه با تبعیض دینی
کد خبر: 4096877
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

تقدیر فعال سیاسی بحرین از دعوت پاپ برای مبارزه با تبعیض دینی

شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل انجمن اسلامی «وفاق ملی» بحرین از دعوت پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان برای مبارزه با تبعیض دینی تقدیر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «مرآة البحرین»، شیخ حسین الدیهی، با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر از درخواست پاپ واتیکان پس از ورود به بحرین برای مبارزه با تبعیض دینی و تأکید بر ضرورت احترام حکومت بحرین به تعهدات قانون اساسی ابراز قدردانی کرد.

وی گفت: «ما درخواست پاپ فرانسیس برای مبارزه با تبعیض دینی، عدم نقض حقوق بشر، و تضمین حق زندگی، احترام به تعهدات قانون اساسی و اجرای آن را ارج می‌نهیم».

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق افزود: بحرین یک کشور سرکوبگر تسامح دینی و آزادی است و مسیر مشارکت سیاسی و عدالت اجتماعی مستلزم پایان دادن به گزینه سرکوب سیاسی است.

این در حالی است که جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین(الوفاق) دیروز نیز با صدور بیانیه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس که به این کشور سفر کرده است، گفت: واقعیت بحرین آن‌گونه که شما تصور می‌کنید، نیست و ‎همه راه‌های گفت‌و‌گو از سوی حکومت در این کشور بسته شده است.

الوفاق همچنین خطاب به پاپ تأکید کرد که شما در شرایطی به بحرین آمده‌اید که رژیم بزرگ‌ترین علمای این کشور و در رأس آنان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را از دور خارج و ملیت بحرینی او را لغو کرده و این عالم بحرینی اکنون در تبعید است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز، ۱۲ آبان برای حضور در همایش «بحرین برای گفت‌وگو» وارد این کشور شد.

سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به بحرین سه روز ادامه خواهد داشت و او قرار است امروز جمعه، ۱۳ آبان در همایش بحرین برای گفت‌و‌گو سخنرانی کند.

همایش بحرین برای گفت‌وگو با شعار «شرق و غرب برای همزیستی انسانی» از دیروز در مرکز فرهنگی «عیسی» در منامه، پایتخت بحرین افتتاح شد و رهبران ادیان و مذاهب، اندیشمندان و شخصیت‌های فرهنگی برجسته از کشورهای مختلف جهان در آن حضور یافته‌اند.

این همایش در حالی با شعار گفت‌و‌گو و همزیستی انسانی برگزار شده است که از سال ۲۰۱۱، بحرین هزاران معترض، روزنامه‌نگار و فعال را زندانی کرده است که برخی از آن‌ها به صورت دسته جمعی محاکمه شده‌اند. این رژیم همچنین برای سرکوب شیعیان از زور و خشونت استفاده کرده است.

انتهای پیام
captcha