توسعه در کشور باید همه‌جانبه باشد
کد خبر: 4096999
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

توسعه در کشور باید همه‌جانبه باشد

امام‌جمعه مهاباد گفت: برای برقراری امنیت و آرامش در ایران اسلامی باید با اقوام و مذاهب مختلف کشور از روی عدالت و براساس چارچوب قانون اساسی رفتار شود و توسعه در کشور همه جانبه باشد و تنها در مرکز متمرکز نشود.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام‌جمعه مهاباد ۱۳ آبان در خطبه نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: امنیت بالاترین نعمت‌هاست و توسعه و پیشرفت جامعه تنها در سایه آن حاصل می‌شود، همه ما باید اکنون قدردان نعمت امنیت در جامعه باشیم.

وی افزود: در سایه امنیت است که بازاریان و کسبه بدون هیچ مشکلی به معاملات روزانه خود می‌پردازند و اقشار مختلف جامعه به کارهای روزمره خود بدون مشکل مشغول هستند.

امام‌جمعه مهاباد با بیان اینکه لازمه امنیت در جامعه عدالت است، اضافه کرد: امنیت از نعمت‌هایی است تا زمانی که آن را از دست نداده‌ایم قدر آن را نمی‌دانیم و در صورتی که این نعمت از بین برود، جبران و تحقق دوباره آن بسیار سخت و هزینه‌های زیادی لازم دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به دخالت‌های استکبار در امر داخلی کشورهای اسلامی گفت: چند سال قبل سوریه و لبنان از کشورهای آباد و صنعتی منطقه بودند اما استکبار جهانی با توطئه و ایجاد آشوب در آن باعث از بین رفتن امنیت و آرامش شد.

ماموستا امامی اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای اسلامی استکبار جهانی با ایجاد گروه‌های معاند و تجهیز آنان به سلاح های پیشرفته، بین آنان تفرقه و نفاق ایجاد کرد تا مسلمانان به دست همدیگر قتل و عام شوند.

وی یادآور شد: اگر کشورهای اسلامی در راه خدا با هم متحد شوند و فریب نیرنگ‌های استکبار جهانی و دیگر قدرت‌های غربی را نخورند، دشمنان نمی‌توانند بر آنان غلبه کنند و امنیت و آسایش آنان را به یغما ببرند.

امام‌جمعه مهاباد با اشاره به نقشه‌های شوم دشمنان در زمینه ایجاد تفرقه در بین جوانان و نوجوانان کشورمان نیز گفت: جوانان باید آگاه باشند، فریب نیرنگ دشمن را نخورند و مسئولان هم به تعبیر رهبر معظم انقلاب با دانش‌آموزان که فرزندان این مملکت هستند، دلسوزانه و با ملایمت رفتار کنند.

وی تاکید کرد: برای برقراری امنیت و آرامش در ایران اسلامی باید با اقوام و مذاهب مختلف کشور از روی عدالت و براساس چارچوب قانون اساسی رفتار شود و توسعه در کشور همه جانبه باشد و تنها در مرکز متمرکز نشود.

 

انتهای پیام
captcha