ایجاد ۵۳ هزار شغل در زندان‌های کشور
کد خبر: 4099353
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

ایجاد ۵۳ هزار شغل در زندان‌های کشور

معاون توسعه مدیریت انسانی و پشتیبانی زندان‌های کشور گفت: در سال گذشته ۵۳ هزار مورد اشتغال‌زایی در زندان‌های کشور داشتیم که ۳۴ هزار شغل مولد بودند.

محمود ضیایی‌فر، معاون توسعه مدیریت انسانی و پشتیبانی زندان‌های کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمود ضیایی‌فر، معاون توسعه مدیریت انسانی و پشتیبانی زندان‌های کشور، 22 آبان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری و توسعه فعالیت‌های اصلاحی وتربیتی از اولویت‌های دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها است.

وی افزود: خداوند دوست دارد  کسانی که استمداد می‌طلبند مورد حمایت و یاری قرار گیرند و از آنجا که انسان همواره به‌دنبال جلب رضایت خداوند است باید دانست برآورده کردن نیاز مردم به رضایت الهی منجر می‌شود.

ضیایی‌فرد بیان کرد: معمولا بیشتر افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند مشکلات زیادی دارند و گرفتارند و کسانی که در زندان هستند استیصال بیشتری دارند و کمک به آن‌ها یک وظیفه اخلاقی و دینی است.

وی ادامه داد: مهمترین سیاست قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است که این رویکرد در سیاست کلی دستگاه قضا و سند تحول آمده و تاکید مقام معظم رهبری نیز هست که باید به آن توجه کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: آثار اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری متعدد است و در صورت اجرای هدفمند آن شاهد ایجاد فضای بیشتر و برای اجرای با کیفیت‌تر برنامه‌های اصلاحی و تربیتی خواهیم بود.

وی گفت: 50 درصد زندانیان کشور را مجرمان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می‌دهند و ظرفیت زندان بسیار محدود است و فضای کمی داریم و باید ورود حداقلی شود تا این فضا زیاد اشغال نشود. اگر فضای مناسبی داشته باشیم به اشتغال توجه بیشتری می‌شود و یکی از مهمترین علت وقوع جرم بیکاری است که افراد را به سمت وقوع جرم می‌برد بنابراین اگر اشتغال زندانیان شکل بگیرد دیگر افراد به جرم برنمی‌گردند.

ضیایی‌فرد افزود: با کاهش جمعیت کیفری همچنین طبقه‌بندی زندانیان با ایجاد فضای مناسب صورت می‌گیرد و می‌توان کارهای فرهنگی اثربخش را توسعه داد و متناسب با جرم و شخصیت هر زندانی برنامه اصلاح و تربیت را اجرا کرد و خانواده‌های کمتری درگیر زندان شده و آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور اضافه کرد: در سال گذشته 53 هزار  اشتغال‌زایی در زندان‌های کشور داشتیم که 34 هزار شغل مولد بودند و  اشتغال‌زایی در زندان‌ها باید اشتغال پایدار باشد.

انتهای پیام
captcha