تشکیل بسیج حاصل ژرف‌اندیشی حضرت امام است
کد خبر: 4099886
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

تشکیل بسیج حاصل ژرف‌اندیشی حضرت امام است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: تشکیل بسیج مستضعفین حاصل ژرف‌اندیشی حضرت امام است، چراکه در زمان‌های مختلف ضرورت وجود آن را به‌وضوح احساس می‌کنیم.

تشکیل بسیج حاصل ژرف‌اندیشی حضرت امام استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ۲۴ آبان در دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی که در سالن جلسات دفتر امام‌جمعه ارومیه ترتیب یافت، گفت: دوراندیشی یکی از ویژ‌گی‌های بارز حضرت امام‌خمینی (ره) بود، به‌طوری‌که تشکیل بسیج مستضعفین نیز در‌این‌راستا صورت گرفت و در زمان‌های مختلف ضرورت وجود این مجموعه عظیم و انقلابی را به‌وضوح احساس می‌‌کنیم.

وی با بیان اینکه امام‌خمینی (ره) از کلام‌الله الهام گرفته و با اهل بیت (ع) مانوس بود، به‌همین‌دلیل نیازهای آینده جامعه اسلامی و مسلمین را به‌خوبی تشخیص می‌دادند و براین‌اساس راه‌اندازی برخی نهادها و ارگان‌ها از جمله بسیج  مستضعفین و ... را تدبیر کردند، گفت: با گذشت زمان اهمیت این نهادها و تاثیرگذاری‌شان در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام بیش از پیش روشن می‌شود.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان غربی به فرازهایی از فرمایشات امام خمینی مبنی بر «بسیج شجره طیبه است» اشاره کرد و بیان داشت: در عمل صحت این موضوع اثبات شده است، چراکه بسیج در برهه‌های حساس زمانی اعم از سیل، زلزله، جنگ و تحریم ثابت کرده است، که در کنار مردم بوده و از خدمت به آحاد جامعه به‌ویژه قشر مستضعف از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حاصل ژرف‌اندیشی امام خمینی برای تشکیل بسیج مستضعفین را برای نخستین بار در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم، ادامه داد: بعد از آن فراخور زمان‌ها و نیازهای مختلف بسیج به عرصه آمده است.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه، اوج فداکاری بسیج را در جبهه‌های نبرد با داعش و دفاع از حرم اهل بیت (ع) نیز به‌وضوح شاهد بودیم، گفت: روحیه و تفکر جهادی را مهم‌ترین ویژگی بسیجی می‌دانیم، چراکه در ایام خاص این جوهره‌ وجودی‌شان را به منصه ظهور رسانده‌اند.

انتهای پیام
captcha