الگوپذیری مهم‌ترین اصل در شکل‌گیری هویت انسان است
کد خبر: 4101959
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

الگوپذیری مهم‌ترین اصل در شکل‌گیری هویت انسان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: دوران نوجوانی مهم‌ترین زمان برای شکل‌گیری هویت انسان است و مهم‌ترین چیزی که می‌تواند در شکل‌گیری هویت موثر باشد سوال و جواب کردن و الگو‌پذیری است.

منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ۲ آذر در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس که در مسجد خاتم الانبیای این مدرسه علمیه برگزار شد، با بیان این‌که عصر حاضر جنگ جهانی هویت‌هاست، اظهار کرد: دنیای امروز از یک جهت که عموما در تاریخ انسان جاری و ساری بود، جنگ جهانی هویت‌هاست و استعمار جهانی به دنبال این است که تعریفی از انسان بکند که او واقعا باور کند همانی است که تعریف می‌شود.

وی اضافه کرد: در تعریف غربی انسان، بشر حیوان جهش یافته و باهوش و تکامل یافته است و با این تعریف انسان به معنویت نیازی نخواهد داشت و فایده‌گرا خواهد بود و برای تامین منافع خود که یک اصل است دست به هر جنایتی خواهد زد.

مديرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصريح کرد: تاریخ شکل‌گیری و استقلال آمریکا کمتر از ۲۵۰ سال است که ۲۳۰ سال آن را در جنگ بوده است و هر کجا فتنه‌ای وجود داشته پای این کشور در آنجا بود و اصلا برای آمریکا گزاره‌ای به نام اخلاق وجود ندارد و لذا به همین دلیل در دانشگاه‌های این کشور علیه خدا، انبیا و روسای جمهور می‌توان سخن گفت اما نمی‌توان علیه نظریه داروین که اساس تفکر غربی است سخن گفت.

وی عنوان کرد: انسان‌شناسی و هویت انسان در دنیای غرب باید به گونه‌ای تعریف شود که قابل استعمار و استثمار باشد و لذا پولدارها در آن جامعه انسان‌تر و شریف‌تر هستند و نظام طبقاتی که براساس تفکر لیبرال سرمایه‌داری شکل می‌گیرد، انسانی را لازم دارد که بتوان بر او تسلط یافت و امروز مهم‌ترین دلیل دشمنی غرب با جمهوری اسلامی همین است.

حجت الاسلام امامی افزود: انقلاب اسلامی دارای تفکری است که به نقطه ثقل گفتمان غرب حمله می‌کند و در آن تفکر اسلامی همه انسان‌ها حتی انبیا و ائمه هم با خداوند تعریف می‌شوند.

وی گفت: جبهه انسان الهی با انسان حیوان تکامل یافته در تعارض است و دوران نوجوانی مهم‌ترین زمان برای شکل‌گیری هویت انسان است و مهم‌ترین چیزی که می‌تواند در شکل‌گیری هویت موثر باشد سوال و جواب کردن و الگو‌پذیری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دنیای غرب و استعمار نوین برای مدیریت سوال و الگو قبل از این‌که انسان سوال کند به او جواب‌های متناسب با تفکر استعماری می‌دهد و دنیا را با این جواب‌ها اشباع و منحرف می‌کند.

وی افزود: مهم ترین زمان تعالی حضرت زهرا سلام الله علیها در دوران نوجوانی بود و این شخصیت کم‌نظیر برای ما یک الگو است و همه بزرگان، علما و شهدای ما اگر به جایی رسیدند در نتیجه توسل به فاطمه سلام‌الله علیها بود و همه ما باید در امام‌شناسی مسلح باشیم.

انتهای پیام
captcha