از آماده باش مقاومت در غزه تا اخراج صهیونیست‌ها از مصر
کد خبر: 4102074
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
تحولات فلسطین/

از آماده باش مقاومت در غزه تا اخراج صهیونیست‌ها از مصر

اخبار رسیده از فلسطین حاکی است انتشار اطلاعات جدید از عملیات قدس باعث شده است که آماده باش مقاومت در غزه اعلام شود و همچنین مصر 11 خلبان صهیونیست را از خاک این کشور اخراج کرده است.

به گزارش ایکنا، در طول 24 ساعت گذشته با وجود اینکه برگزاری جام جهانی در قطر توجهات را به خود جلب کرده اما این موضوع باعث نشده است که تحولات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و توجه رسانه ها به این تحولات متوقف شود. در ادامه مهمترین اخبار این منطقه در 24 ساعت گذشته را مرور می‌کنیم.

 

آماده باش در نوار غزه

 

روزنامه العربی الجدید امروز پنجشنبه اعلام کرد رهبران مقاومت در غزه از سطوح عالی رتبه مقاومت دستوراتی در خصوص آماده باش و هوشیاری جدی نسبت به تحولات جاری دریافت کرده اند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع در نیروهای مقاومت اعلام کرد: رهبران مقاومت در نوار غزه از چند روز قبل دستوراتی در خصوص ضرروت هوشیاری و آماده باش جدی و آمادگی برای وخامت اوضاع امنیتی از رهبران سطوح بالای مقاومت دریافت کرده‌اند، این اقدام در پی افزایش اتهامات به نوار غزه در مورد تنش‌های به وجود آمده در کرانه باختری و نزدیک شدن به تشکیل دولت افراطی در رژیم صهیونیستی انجام شده است.

از انتشار اطلاعات جدید  در مورد عملیات قدس تا اخراج صهیونیست‌ها از خاک مصر

بر اساس اعلام این منابع این آماده باش و هوشیاری با عملیات بمب گذاری روز گذشته در قدس افزایش یافته زیرا این حادثه تحولی بی سابقه در نوع خود در سال‌های اخیر محسوب می‌‌‌شود. در پی این عملیات دو مرحله‌ای مقاومت تقریباً به این جمع بندی رسیده که اشغالگران به سوی توسعه تنش با نوار غزه حرکت کرده و شرایط تا آستانه جنگی گسترده وخیم می‌شود.

هشدار رهبران مقاومت با افزایش شدید پروازهای شناسایی ارتش اسرائیل بر فراز آسمان غزه همراه بوده و برای ساکنان این منطقه یادآور روزهای پیش از جنگ‌ها و درگیری‌های نظامی گذشته است.

ایتمار بن غفیر از اعضای افراطی راستگرای کنست رژیم صهیونیستی که به احتمال زیاد در ائتلاف دولتی به رهبری بنیامین نتانیاهو حضور خواهد داشت خواستار عملیاتی شدن مجدد سیاست ترور در واکنش به انفجارهای روز گذشته قدس شده و تاکید کرد: تروریسم باید هزینه سنگینی برای عملیات امروز پرداخت کند به ویژه آنکه لازم است شرایط برای خرابکارانی که هم اکنون در زندان‌ها هستند سخت شود.

 

 

انتشار فیلم گروه هکری درباره عملیات قدس

 

گروه هکری «عصای موسی» فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته رژیم صهیونیستی از لحظات نخست «عملیات قدس» را منتشر کرد.

گروه هکری عصای موسی تاکید کرد که با هک کردن دوربین‌های مداربسته در ایستگاه اتوبوس در قدس اشغالی توانست به فیلم‌های ضبط شده از لحظات نخست عملیات دست یابد.

منابع عبری زبان، صبح روز چهارشنبه، از وقوع دو انفجار در ایستگاه اتوبوس در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن یک صهیونیست به هلاکت رسید و ۴۷ نفر دیگر زخمی شدند.

 

شهادت دو فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی

 

رسانه‌های فلسطینی از شهادت دو جوان که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بودند، خبر دادند.

دو جوان فلسطینی که هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفته و زخمی شده بودند، به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که «محمد هشام محمد ابو کشک» (۲۲ ساله) که روز گذشته در جریان یورش نظامیان صهیونیست به شهر نابلس در نتیجه اصابت گلوله به ناحیه شکم زخمی شده بود، به شهادت رسید.

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «شهاب نیوز»، همچنین یک جوان دیگر به نام «محمد حرزالله» نیز به شهادت رسید. وی دو ماه پیش در جریان عملیات ترور شهید النابلسی و صبوح زخمی شده بود.

امروز همچنین فلسطینیان یک نوجوان ۱۶ ساله به نام «احمد امجد شحاده» که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به نابلس به شهادت رسیده بود، تشییع کردند.

 

 

اعتراف روزنامه‌نگار صهیونیست به شکست عادی‌سازی

 

«یواف شتیرن» روزنامه‌نگار اسراییلی در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: آنچه که برای روزنامه نگاران اسراییلی اعزامی به جام جهانی قطر رخ داد بیانگر محوریت مسئله فلسطین نزد ملتهای عرب است. همچنین نشان داد که اسراییل در هر فرایند سازش در خاورمیانه با چالشها و موانع بسیاری روبروست.

از انتشار اطلاعات جدید  در مورد عملیات قدس تا اخراج صهیونیست‌ها از خاک مصر

این روزنامه نگار اسراییلی می‌گوید که جام جهانی که رویدادی برای گردآوردن تمام ملت ها از تابعیت های مختلف است نشان داد که اسراییلی‌ها در فضای عربی اسلامی یک اقلیت هستند و ملت فلسطین ارتباطی عمیق با دیگر ملت های عرب دارند و فرهنگ و تمدن آن محدود به یک قطعه سرزمین نیست؛ این امر عملا شکست توافق های سازش میان اسرائیل و نظام های عرب را نشان می دهد، توافق هایی که نظر ملت های عرب را نادیده گرفته بود.

شتیرن افزود: پس از شکست سخت در ارتباط گرفتن خبرنگاران اسراییلی با هواداران عرب که از تابعیت‌ها و ملیت‌های مختلف هستند برخی در داخل اسرائیل از خبرنگاران اسرائیلی خواستند تا از برخورد و اصطکاک مستقیم با هواداران عرب در جام جهانی دست بکشند. زیرا تل آویو از پیامدهای این شکست و تاثیر منفی آن بر تبلیغات اسرائیلی‌ها درخصوص موفقیت توافق‌های سازش می‌هراسد؛ موفقیت دروغینی که سیاستمداران اسرائیل سال‌ها برای آن تبلیغ می‌کنند.

 

 

انتشار جزئیات اخراج خلبانان صهیونیست از مصر

 

رسانه‌های عبری جزئیاتی از موضوع اخراج 11 خلبان صهیونیست از مصر را فاش کردند.

نشریه «کان حدشوت» اسرائیل در گزارشی تأکید کرد که این حادثه یک موضوع غیر معمول در روابط اسرائیل و مصر بوده و افزود که 4 خلبان اسرائیلی هم که با 4 هواپیمای سبک وارد خاک مصر شده بودند از جانب مصر اجازه خروج از این کشور نگرفته‌اند.

از انتشار اطلاعات جدید  در مورد عملیات قدس تا اخراج صهیونیست‌ها از خاک مصر

این نشریه مدعی شد که آنان اجازه فرود در مصر را پیدا کرده بودند اما به علت نداشتن ویزای ورود به مصر فورا از این کشور اخراج شدند.

بر اساس این گزارش، مصر بعد از ساعت‌ها معطل کردن این خلبانان گفته بود که به علت مسائل مرتبط با امنیت ملی باید فورا خاک این کشور را ترک کنند و با درخواست آنان برای دریافت سوخت به منظور بازگشت به اسرائیل هم مخالفت کرده بود.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز این موضوع را تأیید و تأکید کرده که مقامات در حال بررسی موضوع هستند.

انتهای پیام
captcha