تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب دریاچه ارومیه
کد خبر: 4104370
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب دریاچه ارومیه

دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه گفت: تمامی اعتبار مصوبه پنج هزار میلیارد ریالی برای احیای دریاچه ارومیه محقق شده و اتمام سریع این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته و ۱۰۰ درصد اعتبار مصوبه برای احیای دریاچه ارومیه محقق شده‌ است.

محمدصادق معتمدیان دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه 12 آذرماه در در جلسه کارگروه استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: مردم بزرگترین پشتوانه برای احیای دریاچه ارومیه هستند و باید با اقناع سازی افکار عمومی با همراهی و کمک مردم دریاچه ارومیه را احیا کرد و اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق در دستور کار کارگروه استانی احیای دریاچه ارومیه قرار گیرد.

وی افزود: ارائه اطلاعات ناقص و اشتباه سبب ایجاد ناامیدی در بحث احیای دریاچه ارومیه می‌شود ومصاحبه با رسانه‌ها، برگزاری میزگرد و ارتباط مدیران مرتبط با سازمان‌های مردم نهاد نقش بسزایی در اقناع سازی افکار عمومی دارد که باید در دستور کار قرار گیرد تا بتونیم در فعالیت‌های مربوط به احیای این دریاچه موفق عمل کنیم.

معتمدیان بیان کرد: دانشگاه ارومیه باید در تمام کارگروه‌های احیای دریاچه ارومیه حضورداشته باشد و این دانشگاه در بروز رسانی، سیاست گذاری و بازنگری در طرح‌های احیای دریاچه ارومیه وارد عمل شود و از عملکرد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در اتمام طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه مورد انتقاد است زیرا اعتبارات لازم در رابطه با اتمام این طرح تامین شده است.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی باید ادامه طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به پیمانکار جدید واگذار کند و ترک تشریفات باید توجیه قانع کننده‌ای داشته باشد و نباید عملکرد ضعیف یک مدیر منجر به اعمال ترک تشریفات برای پیمانکار جدید شود و باتوجه به تخصیص کامل اعتبارات این طرح، باید تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد و هیچ کوتاهی در این امر پذیرفتنی نیست و ما بر اتمام آن در بازهزمانی نعیین شده تاکید فراوان داریم.

دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: پیمانکاران کم کار و سوءاستفاده گر در اسرع وقت شناسایی و تدابیری اخذ شود که دیگر هیچ طرح عمرانی در آذربایجان‌غربی به آنان واگذار نشود.

معتمدیان عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات هماهنگی برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه دیگر دغدغه اعتباری نداشته باشند و تمرکزشان بر روند اتمام پروژه‌ها معطوف شود و تمامی اعتبار مصوبه پنج هزار میلیارد ریالی برای احیای دریاچه ارومیه محقق شده و اتمام سریع این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته و ۱۰۰ درصد اعتبار مصوبه برای احیای دریاچه ارومیه محقق شده‌ است.

وی افزود: آموزش و ترویج اصلاح الگوی کشت آن‌طور که باید ترویج نشده و کشاورزان با اصولی که سبب کاهش هزینه‌های کشت و افزایش بهره‌وری می‌شوند، صورت نگرفته مثلا اگر کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه به جای سیب اقدام به کشت گردو کنند، نه تنها منجر به کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب خواهد شد بلکه ارزش افزوده‌ای بیش از ۱۲ برابر کشت محصول سیب تولید خواهد کرد.

دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: با تخصیص اعتبار و جذب آن باید پروژه‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرده و به اتمام برسد.

انتهای پیام
captcha