اجتماع بزرگ هیئات مذهبی خوی برگزار شد
کد خبر: 4105323
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

اجتماع بزرگ هیئات مذهبی خوی برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه اجتماع بزرگ هیئات مذهبی خوی با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد.

اجتماع بزرگ هیئات مذهبی خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی 16 آذر در اجتماع بزرگ هیئات مذهبی خوی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) طبق احادیث و کتب علمای شیعه اظهار کرد: مقام حضرت زهرا(س) به‌گونه‌ای است که حضرت جبرئیل بعد از فوت پیامبر اسلام(س) به ایشان نازل شده و حوادث پس از فوت پیامبر اسلام را برای‌شان نقل می‌کردند.

وی زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) برای انسان‌ها الگو و سرمشق است، افزود: خداوند اهل بیت(ع) را فرستاده است تا انسان‌ها از سیره و زندگی آنها استفاده کرده و در زندگی به کار گیرند چرا که آنها قرآن ناطق هستند.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرمایید: «در طول زندگانی من و فاطمه من هیچگاه او را آزرده و خشمگین نکرده و هیچ کاری را بر وی تحمیل نکردم تا فوت کردند و از طرفی نیز فاطمه هم هیچگاه مرا خشمگین نکرده و از حرف من خارج نشد و من هر زمان به قیافه فاطمه نگاه می‌کردم تمام غم‌هایم از بین می‌رفت.»

وی تصریح کرد: این روایت خود یک الگوی زیبایی برای برخورد همسران در داخل خانواده است که رعایت این الگوها موجب ایجاد آرامش و خوشبختی در زندگی می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: قناعت و صبر کردن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است که در همه مشکلات و سختی‌ها کنار یکدیگر بودند.

 

انتهای پیام
captcha