برگزاری اجلاسیه مجمع عالی بسیج ارومیه
کد خبر: 4105569
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱

برگزاری اجلاسیه مجمع عالی بسیج ارومیه

اجلاسیه مجمع عالی بسیج ارومیه با حضور اعضای کارگروه‌های بسیج و رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان در فرمانداری ارومیه برگزار شد.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه، سرهنگ قهرمان عیوضلو، فرمانده ناحیه بسیج ارومیه، احمد علیجان‌پور، رئیس دانشگاه ارومیه به عنوان رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری فرماندار ارومیه، 17 آذرماه در اجلاسیه مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با  بسیجیان، تشکیل بسیج را از مهمترین و بزرگترین ابتکارات امام خمینی خواندند و با ذکر گوشه‌هایی از برکات حضور بسیج در میدان‌های مختلف چهل سال اخیر تأکید کردند:« بسیج در جایگاه و شأنی بالاتر از یک سازمان نظامی،‌ و در واقع یک فرهنگ و تفکر و گفتمان است که ظرفیت دارد کشور را در حرکت عظیم ملت، با گام‌های بلند به پیش ببرد».

وی افزود: حضرت آقا به بسیجیان توصیه‌هایی از جمله:« بسیجی بمانید و روحیه و ایمان بسیجی را در خود حفظ کنید»،«قدر خود را بدانید البته خاصیت بسیجی تفاخر نکردن است اما قدر این توفیق خدادای را بدانید»، «دشمن و نقاط ضعف و نقشه‌های آن را بشناسید و در مقابل دشمنی که با بزرگ و قوی جلوه دادن خود به دنبال غافلگیر کردن شما است، هوشیار باشید» و... دارند.

عماری بیان کرد: بسیجی کسی است که جهادگونه تلاش می‌کند و در راه خدا و صیانت از ناموس و سرزمینش از جان و مال خود می‌گذرد و تمام نهادهایی که توسط امام خمینی(ره) تاسیس شد پربرکت بود و پربرکت‌ترین آن‌ها بسیج است.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه‌های مختلفی از جمله؛ دفاع مقدس، محرومیت‌زدایی، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، شیوع و اوج بیماری کرونا و اغتشاشات اخیر و... شاهد حضور بسیجیان بوده و هستیم.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: دشمنان به پیشرفت ما واقف هستند و  تحمل پیشرفت کشور اسلامی را ندارند از این رو درصدد مانع‌تراشی برای این امر هستند.

وی گفت:کارگروه‌های موضوعی بسیج موجود تلفیق بین علم و عمل است و نیازهای اساسی توسط پژوهشگران و نخبگان احصا شود و امروز به اقتضای شرایط حال بسیج باید با بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام پیشگام شود تا بتوانیم برای رفع مشکلات گام‌های موثرتری برداریم.

فعالیت هفت کارگروه‌ موضوعی

 سرهنگ قهرمان عیوضلو، فرمانده ناحیه بسیج ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز اهمیت فراوانی دارند و طبق فرموده مقام معظم رهبری:« در بسیج هم‌افزایی لازم است، یعنی بایستی قشرهای مختلف مردم در بسیج حضور داشته باشند؛ اینها با همدیگر هماهنگی بکنند و بسیج احتیاج دارد به مجموعه‌های اندیشه‌ورز، به هدایت عمومی».

وی افزود: در سطح شهرستان ارومیه هفت کارگروه‌ موضوعی در ذیل بسیج تعریف شده است و کارگروه‌ها مجموعه‌ای از اندیشه‌ورزان علمی، اساتید دانشگاه‌های موضوعی، ادارات موضوعی و فرهیخته تشکیل شده و هماهنگی علم و عمل در آن دیده می‌شود و هر هرکارگروه سه میز حکمرانی دارد.

سرهنگ عیوضلو بیان کرد: هدف کارگروه و مجمع‌ها احصا و شناسایی نیازهای شهرستان و با همفکری، هماهنگی و مطالبه از مسئولان مشکلات را برطرف کنند و جلسات تخصصی متعددی در این زمینه برگزار شده است.

دانشگاه ارومیه هزار و 600 نفر هیئت علمی دارد

احمد علیجان‌پور، رئیس دانشگاه ارومیه به عنوان رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه نیز در این مجمع اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا، مسئولیت و وظیفه خود را در کارگروه‌های مختلف مرتبط بر اساس پروتکل‌های تعریف شده اجرایی کردیم.

وی افزود: فشار، مسائل اقتصادی و تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم وارد کرده است بنابراین در کارگروه‌های مختلف تلاش برای کاهش این فشارها همفکری شده و از کارگروه اقتصادی، حکمرانی آب و گیاهان دارویی استان می‌توان بهره‌مند شد.

علیجان‌پور بیان کرد: بعضی محدودیت‌ها برای مدیران در راستای اجرایی کردن اهداف مجمع عمومی  بسیج وجود دارد لذا لازم است این مسائل مطرح شود تا حرکت سمت و سویی فراتر از پیشرفت فعلی تداوم یابد.

گزارش: الناز نقی‌زاده

انتهای پیام
captcha