توسعه آموزش‌های قرآنی الازهر به کودکان
کد خبر: 4108377
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

توسعه آموزش‌های قرآنی الازهر به کودکان

با افتتاح 538 مرکز ویژه آموزش قرآن به کودکان از سوی الازهر در روستاها و مناطق دورافتاده مصر، تعداد این مراکز به 1045 مرکز رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القاهره 24، با بهره‌برداری از 538 مرکز جدید ویژه آموزش قرآن الازهر به کودکان، تعداد این مراکز به 1045 مرکز در سطح مصر رسید. بخش عمده این مراکز در روستاها و مناطق دورافتاده مصر قرار دارد. با افتتاح این مراکز کودکانی که مایل به حفظ قرآن کریم هستند، می‌توانند پس از شرکت در آزمون ورودی در این مراکز حضور یافته و نزد اساتید به آموختن علوم قرآنی از قبیل تجوید، قرائت و همچنین حفظ قرآن کریم، بپردازند.

خبر افتتاح این مراکز در جلسه عبدالمنعم فؤاد، مدیرکل فعالیت‌های علمی رواق‌های الازهر و هانی عوده، تولیت مرکز اسلامی الازهر با مدیران و اعضای رواق‌های الازهر در استان‌های مختلف مصر مطرح شد. این جلسه که از طریق مجازی برگزار شد، به بررسی سازوکارهای بهره‌برداری از مراکز جدید زیرمجموعه رواق‌های الازهر، مشکلات موجود در این مراکز و راه‌های رسیدگی به این مشکلات و حل آن می‌پرداخت.

عبدالمنعم فؤاد، مدیرکل فعالیت‌های علمی رواق‌های الازهر در گفت‌وگو با مدیران این رواق‌ها، تأکید کرد: برنامه الازهر حل مشکلات موجود در این مراکز و همچنین تجهیز تمام آنها به رایانه و دیگر ابزارهای جدید به منظور استفاده از فناوری‌های جدید در راستای خدمت به کتاب خدا است.

انتهای پیام
captcha