برگزاری نشست واکاوی تلاش‌های عمان در حوزه چاپ قرآن
کد خبر: 4124633
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

برگزاری نشست واکاوی تلاش‌های عمان در حوزه چاپ قرآن

نشست علمی واکاوی تلاش‌های عمان در حوزه چاپ و نشر قرآن از سال 1990 تا 2023 میلادی با حضور تعدادی از مسئولان عمانی در شهر مسقط، پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه عمان، این نشست عصر جمعه، پنجم اسفندماه با عنوان «مصحف مسلمین؛ معرفی و مطالعه» برگزار شد و «عبدالله الهنائی»، از کارشناسان دانشگاه سلطان قابوس طی سخنانی تلاش‌های عمان در زمینه چاپ «مصحف مسلمین» از قرآن‌های چاپی در این کشور را برای حاضران تبیین کرد.

وی گفت: عمان در زمینه چاپ قرآن، فعالیت‌های رسمی و غیر رسمی زیادی را انجام داده است و فعالیت‌های رسمی توسط وزارت اوقاف و امور دینی عمان و مرکز عالی فرهنگ و علوم «سلطان قابوس» دنبال می‌شود.

الهنائی افزود: وزارت اوقاف عمان، پنج نسخه قرآن را تولید کرده که اولین نسخه با خرید حق چاپ آن از یکی از کتابخانه‌های خصوصی چاپ شد و نسخه‌های دیگر شامل مصحف عمان  با خوشنویسی «توران سوکلی» خوشنویس ترک و مصحف دیجیتال «مسقط» است.

وی تصریح کرد: قرآن کاغذی «مسقط» پنجمین و آخرین قرآن چاپی وزارت اوقاف بوده که قبل از توزیع در میان مردم و کتابخانه‌های خصوصی و عمومی از نظر تعداد آیات، نام سوره‌ها، حجم و وزن، علامت‌گذاری و تذهیب نیازمند بازنگری علمی است.

الهنائی همچنین ادامه داد: مصحف مسلمین که از قرآن‌های چاپی در عمان است، ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای تصحیح و چاپ آن در خود عمان، کمیته‌ای تخصصی تشکیل شد و آنچه این مصحف را متمایز می‌کند این است که نام سوره و ابتدای آن در ابتدا یا وسط صفحه قرار داده شده است.

انتهای پیام
captcha