خانواده‌‌ شهدا شایسته خدمت هستند
کد خبر: 4127168
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

خانواده‌‌ شهدا شایسته خدمت هستند

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به ۲۲ اسفند روز شهید و سالروز فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: خانواده‌‌های شهدا شایسته خدمت هستند.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، امروز، ۱۹ اسفند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است که مؤمنان باید مراقب خطرات شیطان باشند چراکه شیطان امر به فحشا و گناه می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر فضل خداوند نباشد کسی نمی‌تواند از دام‌های شیطان رهایی یابد، گفت: خداوند مؤمنان را جدی می‌کند تا گام‌های شیطان را تشخیص دهد چراکه اولین گام شیطان وسوسه و ایجاد تردید نسبت به خدا و احکام است.

شمسی‌فر با بیان اینکه شیطان فکر انسان را به سمت معصیت سوق داده و افکار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: نوع دیگر دام‌های شیطان وسوسه فکری است که در این شرایط انسان باید با قرائت قرآن و دعا به خدا پناه ببرد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد اگر وسوسه فکری را کنترل نکند گرفتار وسوسه عملی می‌شود و هر چه تبعیت انسان از شیطان بیشتر باشد رهایی از گام‌های شیطان سخت‌تر می‌شود، اضافه کرد: از گام‌های دیگر شیطان بدبینی نسبت به مومنان است پس باید مراقب بود شیطان ما را در دام نیندازد.

وی با بیان اینکه لقمه حرام دریچه ورود شیطان را فراهم می‌کند، افزود: انسان اگر خمس و زکات را پرداخت نکرد و حق فقرا را داخل در مال خود کرد یا به هر نحوی کم‌فروشی انجام داد راه ورود شیطان را فراهم کرده است.

شمسی‌فر با یادآوری اینکه عصبانیت، خلوت با نامحرم و قهر کردن مومنان راه نفوذ شیطان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: با شوق به عبادت، ایمان و معرفت به خداوند خود را نسبت به شیطان بیمه کنیم کمااینکه شیطان به انسان‌های متقی و پرهیزکار نزدیک نمی‌شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به ۱۹ اسفند سالروز عملیات بدر اشاره کرد و با بیان اینکه رزمندگان در این عملیات از استقلال و امنیت کشور دفاع کردند، گفت: ۲۰ اسفندماه روز راهیان نور است کمااینکه راهیان نور کاری مقدس و فرصتی برای آشنایی با عظمت ایثار و گذشت رزمندگان است.

وی به ۲۲ اسفند روز شهید و سالروز فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده‌‌های شهدا شایسته خدمت هستند و الگوی کارکنان بنیاد شهید باید سردار سلیمانی باشد که با والدین و فرزندان شهدا بامحبت برخورد می‌کرد.

شمسی‌فر به تشکیل اولین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و با بیان اینکه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نمایندگی کردن بهترین فرصت خدمت به مردم است، اضافه کرد: دشمن پس از ناتوانی در جنگ ترکیبی بحث مسمومیت دانش‌آموزان را در پی گرفته است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد مسئولان امنیتی و قضایی عاملان مسمومیت را شناسایی و با اشد مجازات با آنان برخورد کنند، اظهار کرد: کار دشمن در مسمومیت دانش‌آموزان نشانه ضعف و پستی دشمن است.

انتهای پیام
captcha