آزادی ۲۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی
کد خبر: 4135800
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

آزادی ۲۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی

رئیس کل‌ دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در ۴۵ روز گذشته با کمک‌های افراد خیر در این استان آزاد شدند.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل زندان‌های آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل‌ دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ۲۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در ۴۵ روز گذشته با کمک‌های افراد خیر در این استان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد زندانی از ۱۵ اسفند سال گذشته تا پایان فروردین امسال آزاد شدند، افزود: این زندانیان از محل کمک‌های خیرین، ارفاق‌های قانونی و احکام اعسار صادر شده از سوی قضات آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با قدردانی از مشارکت گسترده خیرین آذربایجان‌غربی در آزادی زندانیان، اضافه کرد: فرهنگ بخشش و مدارا باید در جامعه نهادینه شود، از سپاه و بسیج در حمایت از خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت و تهیه بسته‌های معیشتی برای آنان قدردانی می‌کنیم.

عتباتی با بیان اینکه جامعه امروز تشنه فرهنگ بخشش و هم‌نوع دوستی است، اظهار کرد: حذف نگاه‌های منفعت‌طلبانه منجر به رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به مصالحه به ختم در ۵۴ پرونده قتل عمد در آذربایجان‌غربی، گفت: این افراد کسانی بودند که هرچند مرتکب قتل عمد شده‌اند اما این عمل طی یک اتفاق بدون برنامه‌ریزی شده و عمدتا سر بحث‌های کوچک غیر قابل پیش‌بینی رخ داده بود؛ به طور مثال در یک پرونده بین ۲ همسایه به خاطر جای پارک یک خودرو درگیری رخ می‌دهد که منجر به مرگ یکی از آنان می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی یادآور شد: حدود ۱۳ پرونده قتل نیز در دست رسیدگی و تمامی تلاش‌ها بر این است که در صورت رضایت خانواده مقتول به مصالحه ختم شود.

انتهای پیام
captcha