افتتاح نمایشگاه معماری اسلامی در پارلمان پاکستان
کد خبر: 4138235
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

افتتاح نمایشگاه معماری اسلامی در پارلمان پاکستان

راجا پرویز اشرف، رئیس پارلمان پاکستان نمایشگاه میراث معماری اسلامی مجارستان را در این پارلمان افتتاح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Express Tribune، این نمایشگاه اولین نمایشگاهی است که به طور مشترک توسط سفارت مجارستان در اسلام آباد و پارلمان پاکستان به مناسبت جشن 50 سالگی قانون اساسی پاکستان برگزار می‌شود.

خواجه آصف، وزیر دفاع، مهناز اکبر عزیز، رئیس گروه پارلمانی پاکستان و مجارستان، سفرا، کمیساریای عالی، وزرای سابق و سناتورها در این مراسم حضور داشتند.

رئیس پارلمان پاکستان در سخنرانی خود گفت: مجارستان نه تنها به دلایل اقتصادی و اجتماعی، بلکه به دلایل فرهنگی با سایر بخش های امپراتوری عثمانی متفاوت است. در واقع عثمانی‌ها در طول 150 سال اشغال این کشور هرگز موفق به تقویت قدرت خود در مجارستان نشدند.

اشرف روابط پاکستان و مجارستان را عالی اعلام و ابراز امیدواری کرد که این روابط حتی در روزهای آینده تقویت شود.

وی از سفیر مجارستان و سفارت برای برگزاری این نمایشگاه تشکر و ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند همکاری‌های خود را در زمینه فرهنگ و هنر گسترش دهند.

در ادامه بلا فازکاس، سفیر مجارستان در پاکستان در سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد که مردم از طریق این نمایشگاه اطلاعاتی در مورد میراث معماری اسلامی مجارستان به دست آورند.

سفیر مجارستان در پاکستان گفت: اگرچه بیشتر ساختمان‌هایی که به عنوان مساجد بازطراحی شدند، پس از تبدیل مجدد به کلیساهای مسیحی، ویژگی معماری عثمانی خود را از دست دادند، اما مساجد تازه ساخته شده بهتر حفاظت شدند. به عنوان مثال، مسجد «مالکوک بیگ» در اسکلوس در دهه 1990 بازسازی شد و جایزه اروپا نوسترا (Europa Nostra) در حوزه میراث فرهنگی را در سال 1993 دریافت کرد.

انتهای پیام
captcha