حجت‌الاسلام حسنی اعتقادات خود را به دیگران تحمیل نمی‌کرد
کد خبر: 4142775
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

حجت‌الاسلام حسنی اعتقادات خود را به دیگران تحمیل نمی‌کرد

نوه مجاهد نستوه مرحوم حجت‌الاسلام‌ حسنی گفت: ایشان برخورد و نگاه سلبی و اجباری به پذیرفتن عقاید نداشتند و اعتقادات خود را به دیگران تحمیل نمی‌کرد.

مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ غلامرضا حسنیتوماج وحیدی افشار، نوه دختری مجاهد نستوه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا حسنی ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی گفت: آقای حسنی یک عالم وارسته، متفکر، دانا و اندیشمندی بود و فقط بعضی از وجهه‌های شخصیتی ایشان ذکر شده و پررنگ می‌شود ولی شناخت سایر ابعاد شخصیتشان نیاز است بیشتر مورد مطالعه و شناخت قرار گیرد.

وی افزود: ایشان یک سیاستمدار شایسته، کارآفرین نابغه، تلاشگر، اقتصاد فهم و اقتصاددان و علاوه بر این‌ها پدربزرگ، پدر و بزرگ خاندان عزیز، زحمتکش، مهربان و دلسوزی بودند. من به‌عنوان نوه شیخ حسنی خاطرات و نصایح خوب، ارزشمند و ارزنده‌ای دارم که با هیچ تجربه و خاطره‌ای قابل قیاس و اندازه‌گیری نیست.

وی ادامه داد: حاج‌آقا حسنی بر خلاف آن شخصیتی که در مجامع سیاسی، مبارزه با ظلم و کفار داشتند در محیط منزل و خانوادگی همیشه عطوفت، مهر و طنز خاص خود را داشتند و نوه و خانواده را مورد محبت و لطف ویژه‌ای قرار می‌دادند.

نوه مجاهد نستوه در پایان گفت: ایشان هیچ موقع برخورد و نگاه سلبی و اجباری به پذیرفتن عقاید خود نداشتند و اعتقادات خود را به دیگران تحمیل نمی‌کردند ولی همیشه با رفتار و منش، نقل داستان، حدیث، روایت و خاطره، دیگران و اعضای خانواده را با عقایدشان آشنا می‌کردند.

انتهای پیام
captcha