حجت‌الاسلام حسنی فارغ از قومیت از حق مظلوم دفاع می‌کرد
کد خبر: 4142802
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

حجت‌الاسلام حسنی فارغ از قومیت از حق مظلوم دفاع می‌کرد

امام‌ جمعه اهل‌ سنت ارومیه با بیان اینکه مرحوم حسنی فردی شجاع، متدین، ولایتمدار و شخصیتی ایثارگر بود‌، گفت: ایشان فارغ از قومیت و مذهب سعی داشت از حق مظلومان دفاع کند و ظلم و ستم را از منطقه برچیند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیهماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌ جمعه اهل‌ سنت ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با اشاره به شخصیت وارسته حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا حسنی گفت: ایشان از مبارزان و مجاهدان بزرگ خطه آذربایجان به‌ویژه آذربایجان‌غربی بود که الگوی مناسبی برای مبارزه با استکبار، ظلم و بیداد است. 

وی با گرامیداشت یاد و خاطر دلیرمرد آذربایجان‌ گفت: یادبود و بزرگداشت‌ها می‌تواند شخصیت و مکتب حاج آقا حسنی را در جامعه ساری و جاری سازد تا سرمشقی برای جوانان در تمامی موارد باشد. فرزندان ما می‌توانند شخصیت‌های بزرگی چون ایشان را در زمینه مبارزه با فساد، دسیسه‌های دشمنان، ظلم و استکبار الگو قرار داده و روحیه و فرهنگ ایثار و شجاعت را از ایشان بیاموزند.

ماموستا کلشی‌نژاد ادامه داد: با الگوپذیری از مجاهد نستوه می‌توان در برابر مسائل و مشکلات جامعه و جنگ ترکیبی و فرهنگی که دشمن به راه انداخته به وسیله تبیین حقایق انقلاب و اسلام مسلح شد و با آن مقابله کرد. حاج آقا حسنی فردی شجاع، متدین، ولایتمدار و شخصیتی ایثارگر بود که فارغ از قومیت و مذهب سعی داشت از حق مظلومان دفاع کند و ظلم و ستم را از منطقه برچیند و آرامش و امنیت را در منطقه برقرار سازد. 

امام‌ جمعه اهل‌ سنت ارومیه افزود: دشمن همیشه برای کمرنگ کردن چهره شاخص، مبارز، عالم و برجسته در بین آحاد مردم تلاش کرده و می‌کند ما وظیفه داریم چهره، تلاش و رشادت دلیرمردان و شهیدان را برجسته کنیم و برای فرهنگسازی در این زمینه بکوشیم. 

ماموستا کلشی‌نژاد در پایان گفت: برای فرهنگسازی و نهادینه شدن روحیه شجاعت در نسل‌های آینده باید آموزش و معرفی از مداری ابتدایی ما شروع شود تا برای برقراری دین و انقلاب و دفاع از حریم اسلام نسل شجاع تربیت شود.

انتهای پیام
captcha