برنامه اجرایی عربستان برای حج از فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 4144904
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

برنامه اجرایی عربستان برای حج از فردا آغاز می‌شود

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از آغاز عملیات اجرایی مراسم حج از فردا، 11 خرداد خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مباشر، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این تولیت فردا پنجشنبه 12 ذی‌القعده 1444 هجری قمری (11 خرداد) نشست رسانه‌ای آغاز طرح عملیاتی موسم حج امسال را برگزار خواهد کرد.

تولیت کل حرمین شریفین تصریح کرد: در این جلسه ویژگی‌های برنامه عملیاتی، خدمات و برنامه‌های تهیه‌شده از تولیت برای زائران در مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام خواهد شد.

پیش‌تر، توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان سعودی در 9 ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرده بود که این وزارت آماده پذیرش زائران بیت‌الله الحرام به همان تعداد قبل از شیوع کرونا و بدون محدودیت سنی برای زائران است.

وزیر حج عمره، با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای حضور زائران در موسم حج امسال وجود ندارد، ضمن اینکه به هیئت‌های حج اجازه داد تا برای پذیرایی از زائران با هر شرکتی که در این زمینه دارای مجوز هستند، قراردادی را منعقد کند. این امر منجر به افزایش رقابت در این حوزه نیز خواهد شد.

از سویی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد، مسجدالنبی از ابتدای سال هجری قمری امسال تا آغاز ماه ذی‌القعده پذیرای بیش از 200 میلیون نمازگزار زن و مرد بوده است. به گفته وی این تولیت تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین امکانات به نمازگزاران و زائران بکار بسته است تا آنها به راحتی عبادت خود را انجام دهند.

 

انتهای پیام
captcha